Als zelfstandige gaan werken in loondienst

GlennT
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Als zelfstandige gaan werken in loondienst

#1 , 17 apr 2020 09:02

Kan ik als zelfstandige gaan werken nu ik mijn zaak tijdelijk moet sluiten. Ik doe dit in hoofdberoep en daarnaast werk ik ook bij mijn ouders in een krantenwinkel. Waaraan ik dan factureer voor mijn gewerkte uren. Is het dus in deze situatie mogelijk om nog ergens anders in loondienst te gaan werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 apr 2020 10:32

Geen enkel probleem om daar als arbeider of bediende voor bepaalde duur aan de slag te gaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 apr 2020 10:40

Geen enkel probleem om daar als arbeider of bediende voor bepaalde duur aan de slag te gaan .
Lowie vraagje, verliest hij dan de tegemoetkoming voor verplichte sluiting niet ?

LeenW
Berichten: 12843

#5 , 17 apr 2020 10:49

U kan daar ook gewoon als zelfstandige gaan werken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 apr 2020 12:27

Geen enkel probleem om daar als arbeider of bediende voor bepaalde duur aan de slag te gaan .
Lowie vraagje, verliest hij dan de tegemoetkoming voor verplichte sluiting niet ?
De hinder premie van 160€ per dag per normaal geopende dag dus niet.

en de overbruggingspremie van 1750€ ook niet zelf deze die half openen zijn dus take away , zoals pita, frituren en andere verliezen niks van hun premies, de zelfstandige SOMMIGE zijn met hun gat in de boter gevallen, een klein resto of frituur man en vrouw krijgen te samen elk 1750€ per persoon + 160€ per dag op de dagen dat ze normaal zouden openen zijn, en per BTW nummer of per vestiging als er 1 persoon VTE heeft of één van de twee partners er werkt, max 5 vestigingen .


Ook de werknemers die nu stempelen mogen in essentieel sectoren gaan werken zoals tuinbouw , grootwarenhuizen krijgen boven op hun loon nog 70% van hun werkloosheid die al 70% van hun bruto loon is
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

GlennT
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 apr 2020 10:15

Bedankt voor de snelle reacties!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”