Ontslagen twee dagen na tijdelijke werkloosheid

Tyagrin
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ontslagen twee dagen na tijdelijke werkloosheid

#1 , 16 apr 2020 10:45

Ik ben zonet ontslagen nadat mijn werkgever mij en mijn collega als tijdelijk werkloos heeft opgegeven voor deze week. Tijdens dit gesprek zei mijn werkgever dat ik waarschijnlijk tot eind mei en mogelijk langer tijdelijk werkloos zal blijven.
Ik vermoed dat deze tijdelijke werkloosheid een manier is om mij niet mijn volledige loon uit te betalen, daar mijn werkgever steeds zei dat er werk genoeg was en we ook net een nieuw project waren begonnen.
Het ontslag is niet mijn grootste probleem, maar het loonverlies wel - mijn vriendin en ik hebben net een huis gekocht.
Is er een manier waarop ik alsnog mijn normale loon kan uitbetaald worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2020 11:28

De werkloosheid die men toepast nu is in overmacht en dan tellen de vooropzeg mee met de werkloosheid dagen, en nu met de crisis zal je werkgever wel zeggen dat er geen werk is, wat men nu algemeen zal aanvaarden, 70% werkloosheid in plaats van 60% dit komt neer op een 80% netto van je normaal loon .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2020 16:02

Ik ben zonet ontslagen nadat mijn werkgever mij en mijn collega als tijdelijk werkloos heeft opgegeven voor deze week.
lees het vastgezette bericht in aanwerving ontslag bij arbeidsrecht, en ga eens klappen met de juridische dienst van je vakbond of er geen schadevergoeding mogelijk is op basis van art 63 wet 3/7/1978




Art. 63.Onder willekeurige afdanking wordt, voor de toepassing van dit artikel, verstaan, het ontslag van een werkman die is aangeworven voor een onbepaalde tijd, om redenen die geen verband houden met de geschiktheid of het gedrag van de werkman of die niet berusten op de noodwendigheden inzake de werking van de onderneming, de instelling of de dienst.
Bij betwisting behoort het aan de werkgever het bewijs te leveren van de voor het ontslag ingeroepen redenen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”