Uitkering na contract bepaalde duur van 3 maanden

SilviePeeters
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Uitkering na contract bepaalde duur van 3 maanden

#1 , 16 apr 2020 07:47

Ik heb momenteel een contract bepaalde duur van 3 maanden, het kan gebeuren dat ik ga tijdelijke of economisch werkloos zijn als er is niet genoeg werk momenteel. Als dat gebeurt, heb ik recht op volledige werkloosheidsuitkering aan het einde van mijn contract als het werkgever verlengt niet mijn contract? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2020 12:24

Ik heb momenteel een contract bepaalde duur van 3 maanden, het kan gebeuren dat ik ga tijdelijke of economisch werkloos zijn als er is niet genoeg werk momenteel. Als dat gebeurt, heb ik recht op volledige werkloosheidsuitkering aan het einde van mijn contract als het werkgever verlengt niet mijn contract? Bedankt
zal afhangen wat je ervoor gedaan hebt
kb 25/11/1991
Art. 30.[1 Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat :
1° 312 in de loop van de 21 maanden vóór de uitkerinsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;
2° 468 in de loop van de 33 maanden vóór die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;
3° 624 in de loop van de 42 maanden vóór die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer;]1
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

SilviePeeters
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 apr 2020 12:57

Oh ik begrijp het. Ik heb genoeg tijd gewerkt, maar mijn vraag is of ik tijdens dit contract van 3 maanden enkele weken werkloos ben vanwege het coronavirus, zal dat gevolgen hebben voor de volledige werkloosheidsuitkering als ze me ontslaan?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2020 15:50

Oh ik begrijp het. Ik heb genoeg tijd gewerkt, maar mijn vraag is of ik tijdens dit contract van 3 maanden enkele weken werkloos ben vanwege het coronavirus, zal dat gevolgen hebben voor de volledige werkloosheidsuitkering als ze me ontslaan?
de tijdelijke werkloosheid zal daar geen invloed op hebben, bij een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur ontslaan ze u niet, de arbeidsovereenkomst eindigt door afloop van termijn, wat geen probleem is voor uw aanvraag op een uitkering, tenzij je een volgende arbeidsovereenkomst weigert

wet 3/7/1978
HOOFDSTUK IV. - Einde van de overeenkomst.

Art. 32. Behoudens de algemene wijzen waarop de verbintenissen te niet gaan, nemen de verbintenissen voortspruitende uit de door deze wet geregelde overeenkomsten een einde :
1° door afloop van de termijn;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

SilviePeeters
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 apr 2020 16:44

Bedankt voor uw bericht, heel duidelijk uitgelegd.
Groeten

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”