Vacature voor mijn functie staat weer online.

Bvj_1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vacature voor mijn functie staat weer online.

#1 , 11 apr 2020 09:53

Ik startte normaal op 1 april met werken bij een werkgever. Dit zou mijn eerste job zijn. Nu ben ik door de coronaproblematiek niet kunnen starten. Ik heb me geinformeerd en zou recht hebben op een uitkering voor tijdelijke werkloosheid. Ik heb een aanvraag ingediend bij de vakbond en mijn werkgever dit laten weten zodat deze de nodige documenten in orde kan brengen. Mijn werkgever is blijkbaar echter van mening dat dit niet eerlijk is dat ik een uitkering zou krijgen, terwijl ik nog niet 1 dag gewerkt heb. Mijn werkgever vond ook dat ik het eerst aan haar had moeten laten weten, voor dat ik een aanvraag voor een uitkering indiende. Nu zag ik vandaag echter dat de vacature voor mijn functie binnen het bedrijf terug online staat. Mijn werkgever heeft me echter nog niets laten weten. Ik ga ervan uit dat ik onslagen zal worden, aangezien het een niet zo groot bedrijf is. Kan dit zomaar? Wat doe ik best?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2020 10:12

Je bent werkloos in overmacht en dan kan men je onmiddellijk afdanken en die dagen lopen tijdens je werkloosheid voort, en je heeft er nog nooit 1 dag gewerkt dus zal zeer snel zijn
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2020 11:57

Ik heb een aanvraag ingediend bij de vakbond

het is de werkgever die dit moet aanvragen en niet de werknemer bij de vakbond.

hebt u zich op 1 april aangeboden op de werkplaats?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 apr 2020 11:59

Je bent werkloos in overmacht en dan kan men je onmiddellijk afdanken
op basis van welke reden?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 11 apr 2020 12:28

Nu ben ik door de coronaproblematiek niet kunnen starten.
Dat verdient wel een beetje uitleg. Was het bedrijf gesloten? Had u koorts? Wie heeft wie op de hoogte gebracht?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 apr 2020 13:36

Inderdaad TS zoals de reden en oude belg ook al vermelden; zult u toch meer info moeten verstrekken om een degelijke reactie te krijgen.
Arbeidscontract, aangeboden op 1 april of niet, werkgever werkloosheid ingeroepen of niet mogen starten, ziekte of ???

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 apr 2020 15:36

Je bent werkloos in overmacht en dan kan men je onmiddellijk afdanken
op basis van welke reden?
Door overmacht geen werk
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 apr 2020 15:49

Je bent werkloos in overmacht en dan kan men je onmiddellijk afdanken
op basis van welke reden?
Door overmacht geen werk
Art. 26. De door overmacht ontstane gebeurtenissen hebben de beëindiging van de overeenkomst niet tot gevolg wanneer zij slechts tijdelijk de uitvoering van de overeenkomst schorsen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 11 apr 2020 16:05


Art. 26. De door overmacht ontstane gebeurtenissen hebben de beëindiging van de overeenkomst niet tot gevolg wanneer zij slechts tijdelijk de uitvoering van de overeenkomst schorsen.
Dan zal er voor de werkgever nog geen probleem zijn daar men tijdens werkloosheid door overmacht ook de tijd van vooropzeg doorloopt, en een reden zal men wel vinden .
En dit zal zeer kort zijn want TS heeft nog geen dag gewerkt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 apr 2020 17:47

- Je bent werkloos in overmacht en dan kan men je onmiddellijk afdanken
- en een reden zal men wel vinden .
wat denk je hier zelf van?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 apr 2020 19:43

- Je bent werkloos in overmacht en dan kan men je onmiddellijk afdanken
- en een reden zal men wel vinden .
wat denk je hier zelf van?
We weten nooit wat er gebeurt is tussen TS en de toekomstige werkgever, en dit is hier op een forum altijd het probleem.

Je weet ik zit uren op horeca forums daar heb ik het zeer moeilijk mee wat daar gebeurt met de werknemers, grote zaken die geen enkel vaste werknemer heeft enkel flexi en studenten en Freelancers die voor 18€ per uur werken als zelfstandige ??? en die nu moeten beroep doen bij het OCMW gisteren zelfs op de TV geweest over deze uit de horeca in Antwerpen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 11 apr 2020 20:10


Terug naar “Aanwerving & Ontslag”