Verzoekschrift op tegenspraak arbeidsrechter

drozax
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verzoekschrift op tegenspraak arbeidsrechter

#1 , 24 mar 2020 08:57

Hallo allen,

In verband met het aan willen vechten van een ontslag om dringende reden heb ik een paar vragen over een verzoekschrift op tegenspraak. Wel wil ik erbij vermelden dat ik een Nederlandse nationaliteit heb en in Nederland woon vandaar dat ik mij tot dit forum wend met een drietal vragen over de vormvereisten van het verzoekschrift. Zelf heb ik een juridische achtergrond in Nederland, maar om interpretatie fouten te voorkomen (in Nederland gaat het vaak net even anders of betekent iets net even iets anders) vroeg ik mij het volgende af.

Krachtens artikel 704 Gerechtelijk Wetboek kan dit via een verzoekschrift op tegenspraak. Krachtens artikel 1034ter Gerechtelijk Wetboek zitten er een paar vormvereisten aan zo'n verzoekschrift. Omtrent deze vormvereisten had ik de volgende vragen:
1. hoe dient het woord hoedanigheid van partijen te worden gelezen? Wordt hiermee bijvoorbeeld werknemer en werkgever bedoelt?
2. er staat tevens dat het rijksregisternummer van de eiser dient vermeld te worden. Echter, woont de eiser in Nederland en heeft deze geen Belgisch rijksregisternummer. Dient in dit geval dan het Nederlandse BSN nummer te worden vermeld?
3. krachtens artikel 1034quater Gerechtelijk Wetboek dient er bijgaand een getuigschrift van woonst /uittreksel uit het rijksregister te worden bijgevoegd. Gaat het hier dan om die van de eiser of van de verweerder? Indien het deze van de verweerder betreft dient er een uittreksel van het KBO te worden bijgevoegd. Echter, kan ik nergens vinden hoe je als niet bestuurder van een rechtspersoon zo'n uittreksel kunt opvragen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Drozax

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding