zelf ontslag genomen,werkgever doet moeilijk..

cinderella2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

zelf ontslag genomen,werkgever doet moeilijk..

#1 , 09 mar 2020 10:54

heb persoonlijk mijn ontslag gegeven maar werkgever doet moeilijk.
heb opzeggingstermijn van 1 week die gaat in vanaf 09/03/2020 en stopt op 15/03/2020.
16/03/2020 begin ik al op nieuw werk.contract al getekend trouwens nog voor ik wist dat werkgever moeilijk begon te doen.
nu vandaag aangetekend verzonden..maar blijkt dat ik pas volgende week aan mijn opzegingstermijn kan beginnen.
wat moet ik nu doen?
ik moet en wel echter al op ander werk beginnen..
grtjs en hopelijk tot snel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DoubleCheck

#2 , 09 mar 2020 11:04

Indien u pas vandaag uw ontslagbrief aangetekend verzonden hebt (en verder nog geen bewijsbare actie ondernomen hebt), begint uw opzegtermijn inderdaad pas volgende week maandag te lopen.

Optie 1:
Neem contact op met uw nieuwe werkgever, leg de situatie uit en vraag of u volgende week een week (eventueel onbetaald) verlof kan nemen, of dat het mogelijk is uw arbeidscontract een week later te laten beginnen. Excuseer u ook uitgebreid voor het ongemak.

Optie 2:
Blijf volgende week weg op uw oude werk. Op die manier verbreekt u de arbeidsovereenkomst. Betaal uw oude werkgever de verbrekingsvergoeding en begin meteen bij uw nieuwe werkgever. De verbrekingsvergoeding is normaal gezien het brutoloon dat uw werkgever u tijdens uw opzegperiode zou moeten betalen.

cinderella2
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2020 11:43

dank je
maar heb hem gisteren persoonlijk mijn ontslag gegeven
maar wilt niet tekenen.

Reclame

DoubleCheck

#4 , 09 mar 2020 12:07

dank je
maar heb hem gisteren persoonlijk mijn ontslag gegeven
maar wilt niet tekenen.
Vandaar dat je dit beter altijd aangetekend doet. Als uw baas niet wil tekenen voor ontvangst, zit je immers met een probleem. Het beste is om goed op tijd uw ontslagbrief af te geven en te laten tekenen voor akkoord en ontvangst. Als uw baas dit niet wenst te doen, kan je daarna nog altijd uw ontsagbrief aangetekend versturen. (Als je op voorhand al vermoed dat uw baas moeilijk gaat doen, kan je best meteen aangetekend versturen).

Maar dit verandert dus weinig aan uw situatie nu, natuurlijk. Je zou hiervoor naar de arbeidsrechtbank kunnen stappen, maar dit zal je tijd en geld kosten en de kans op succes is twijfelachtig... Het betalen van een verbrekingsvergoeding zal je mogelijk minder kosten dan een procedure voor de arbeidsrechtbank. Laat dit een les zijn dat je voor belangrijke officiële communicatie die bewijsbaar moet zijn, best een aangetekend schrijven gebruikt (ontslag, ingebrekestelling, opzeg huur, etc, etc...)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mar 2020 12:46

1 week dan werkt je minder dan 3 maanden bij deze werkgever ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”