bijna 2 maanden na ontslag?

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

bijna 2 maanden na ontslag?

#1 , 15 aug 2008 18:51

ik was tot 25 juni ergens in dienst ( werd al even eerder vrijgesteld van arbeid maar was officieel in dienst tot en met 25/6) en op mijn laatste effectieve werkdag kreeg ik te horen dat ik pas een C4 zou krijgen na de 25ste.
ik stapte einde juni naar de vakbond acv en zij maakten een brief op om te eisen dat ze die C4 zouden opsturen om hem dan door te sturen naar de RVA
tot op heden niets waardoor ik voor de 6 weken die ik werkloos was ook nog geen uitkeringen heb ontvangen.
wat kan ik doen?
hebben zij iets onwettelijks gedaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling
Berichten: 280

#2 , 15 aug 2008 20:31

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

#3 , 15 aug 2008 21:02

ik was tot 25 juni ergens in dienst ( werd al even eerder vrijgesteld van arbeid maar was officieel in dienst tot en met 25/6) en op mijn laatste effectieve werkdag kreeg ik te horen dat ik pas een C4 zou krijgen na de 25ste.
ik stapte einde juni naar de vakbond acv en zij maakten een brief op om te eisen dat ze die C4 zouden opsturen om hem dan door te sturen naar de RVA
tot op heden niets waardoor ik voor de 6 weken die ik werkloos was ook nog geen uitkeringen heb ontvangen.
wat kan ik doen?
hebben zij iets onwettelijks gedaan?
maandagmorgent eerste werk naar de rva gaan uw C4 moet binnen de 2 maanden in het bezit zijn van de rva .
de rva kan de C4 gaan halen bij de werkgever
ik ben intussen elders aan het werk. dus maandag moeilijk naar rva gaan, kan je dat telefonisch of per mail?

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 17 aug 2008 14:47

@ paling. De RVA die zich de moeite troost om naar de werkgever te stappen voor een C4 ? En dan nog voor iemand die bij een vakbond aangesloten is ?

@ kwispel. Dit zijn zaken die je vakbond moet regelen. Je betaalt er tenslotte maandelijks voor.

paling
Berichten: 280

#5 , 17 aug 2008 16:57

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 04:33, 1 keer totaal gewijzigd.

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 17 aug 2008 21:20

Kijk, het is best mogelijk dat een vakbond juridisch niet bevoegd is een C4 te eisen. Ik kan je echter verzekeren dat de RVA (hangt wel een beetje van streek tot streek af natuurlijk), zogoed als weinig of niets doet om de werkgever te verplichten een C4 af te geven. Laat staan er zelf om te gaan.

Ik wil hier het voorbeeld aanhalen van een vriend van mij die ontslagen werd en na 5 maanden nog steeds geen C4 heeft. Hij trekt ondertussen 0,0 Euro WL-vergoeding en de RVA doet zogoed als niets. Zij zeggen dat hij maar zelf moet zorgen bij de werkgever voor de C4. De werkgever beweert dat hij een klus nog niet afgemaakt heeft en daarom niet moet rekenen op een C4.

Ik vind dat de RVA hier minstens de werkgever officieel in gebreke had moeten stellen en toch de WL-uitkering had moeten toekennen

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”