Onderhandelen over start job

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Onderhandelen over start job

#1 , 27 feb 2020 09:05

Ik heb na 3 maanden werkloosheid een nieuwe job gevonden. Vandaag ga ik op gesprek om alle praktische zaken in orde te brengen. Er is enkel 1 probleem; ik moet volgende week onverwacht een kleine ingreep ondergaan waardoor ik een week out zal zijn. Dit wist ik nog niet bij mijn sollicitatie. Is het not done om over mijn startdatum te onderhandelen? Ik weet niet wanneer ze me willen laten starten, maar aangezien volgende week de start is van een nieuwe maand lijkt me dit logisch.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2020 10:02

Je zal dit zeker best zeggen, anders heb je probleem vanaf dag 1, en met een mooie lei beginnen .
gewaarborgd loon; Arbeiders moeten één maand ononderbroken in dienst van

en als je daar minder dan 3 maanden in dienst bent kan men je afdanken met 2 weken op zeg
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2020 10:06

Je zal dit zeker best zeggen, anders heb je probleem vanaf dag 1, en met een mooie lei beginnen .
gewaarborgd loon; Arbeiders moeten één maand ononderbroken in dienst van

en als je daar minder dan 3 maanden in dienst bent kan men je afdanken met 2 weken op zeg
Mijn inziens eerder of ik kan onderhandelen om mijn startdatum een week te verschuiven? Stel dat ze mij komende maandag willen laten starten, of ik dan kan aangeven dat ik de maandag erop wil beginnen wegens deze ingreep volgende week? Of dat ik dan al een slechte indruk geef? Ik heb tijdens mijn sollicitatie nooit een startdatum te horen gekregen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2020 10:11

Normaal krijg je toch een paar weken eer je moet starten, er zijn mensen die nog hun opzeg moeten geven en dit kan langer duren dan een aar weken.
Vraag of je kan beginnen met 2 a 3 weken en alles is dan opgelost
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 feb 2020 10:12

Als je een medische ingreep moet ondergaan, is dit niet meteen iets waar je zelf veel aan kan doen. Deel dit gewoon mee aan uw nieuwe werkgever en vraag hem hoe dit best aangepakt wordt. Stel zelf voor dat je gerust bereid bent om pas in dienst te komen na deze ingreep indien de werkgever dit wenst.

Ik denk niet dat het een slechte indruk geeft. Als je hier gewoon eerlijk over bent, zou een goede werkgever daar geen al te groot probleem van mogen maken.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”