van aangepast werk naar 100% ongeschikt

Barry Bevers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

van aangepast werk naar 100% ongeschikt

#1 , 21 feb 2020 09:01

Goeiemorgen,

Ik ben reeds +20jaar tewerkgesteld als arbeider bij dezeflde werkgever.
Sinds 2010 ben ik na de diagnose cvs/fybromyalgie deeltijds aan het werk. (66% invaliditeit)

Heden ben ik al sinds 4 maanden volledig thuis wegens bijkomende hindernissen. Maagfunctiestoornissen en bijnierschorsinsufficientie.

Nu heb ik van mijn collega's te horen gekregen dat het management mij 100% arbeidsongeschikt wil laten verklaren omdat het werk niet meer gedaan geraakt en er moet gezocht worden naar vervanging.
Ik begrijp dit ergens wel want erg betrouwbaar kan ik mijn arbeidsbijdrage niet noemen en het aangepaste schema van 2010 werkt dus ondertussen ook niet meer..
Nu heb ik over mijn hele carriere nooit aanvaringen gehad en steeds positieve (tussentijdse) evaluaties gekregen, ondanks mijn beperkt werkschema.
Van enkele hoger geplaatste collega's en iemand van de HR afdeling (die ik door de jaren heen zeer goed ken en zelfs vrienden kan noemen) heb ik gehoord dat ze mij daarom niet willen ontslagen maar mij dus 'voor mijn eigen goed' 100% arbeidsongeschikt willen laten verklaren zodat ik de 'voordelen' van het bedrijf nog kan behouden.

Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Dien ik mezelf te informeren of voorbereiden als er binnenkort een aanvraag komt om bij de arbeidsgeneesheer langs te gaan voor een gesprek?

Voor de moraal is het in elk geval geen goede zaak..

Alvast bedankt voor jullie advies.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding