onwettig afwezig.

truike
Topic Starter
Berichten: 18

onwettig afwezig.

#1 , 30 jul 2008 21:39

Ik ga ff mijn situatie schetsen. Ik kan maandag beginnen op een nieuw werk.
Ik weet als ik zomaar op mijn huidig werk niet meer langsga dat ze me schadevergoeding kunnen vragen.
Nu is mijn eerste vraag, als er al mensen voor mij hetzelfde gedaan hebben en geen schadevergoeding moesten betalen. Kunnen ze die dan eisen van mij wel?
Kan ik dat via de rechtbank dan winnen dat ze bij de ene wel en de andere niet doen?
Ik heb een medisch attest van mijn dokter dat ik niet meer in staat ben mijn huidige werk te doen. Maar blijkbaar moet de dokter van mijn werk dat ook nog toestemming voor geven.
Het is nu al woensdagavond en ik heb geen tijd daarvoor.
En wat gebeurd er als ik maandag niet kom opdagen en al voor iemand anders begin te werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 01 aug 2008 10:49

Indien u onwettig afwezig blijft op uw werk dan geldt : “Art.35.Elke partij kan de overeenkomst zonder opzegging of vóór het verstrijken van de termijn beëindigen om een dringende reden die aan het oordeel van de rechter wordt overgelaten en onverminderd alle eventuele schadeloosstellingen.Onder dringende reden wordt verstaan de ernstige tekortkoming die elke professionele samenwerking tussen de werkgever en de werknemer onmiddellijk en definitief onmogelijk maakt.”(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”