Ontslag genomen voor interim optie vast

Punch
Topic Starter
Berichten: 6

Ontslag genomen voor interim optie vast

#1 , 28 nov 2019 22:03

Eind augustus heb ik ontslag genomen voor een andere job maar ik kon enkel beginnen op interimbasis met optie vast. Nu ben ik ongeveer 12 weken bezig en het loopt niet van een leien dakje. Als ze mij morgen een vast contract aanbieden dan ga ik daar liever niet op in maar dan word ik geschorst door de RVA. Als ik tegen de interim zeg dat ik geen week contract meer wil tekenen dan word ik ook geschorst. Dan zeggen ze dat je als interim de vrijheid hebt om te stoppen wanneer je wil maar eigenlijk ben je als werknemer toch evengoed gebonden? Als deze job niets wordt wil ik verpleegkunde gaan studeren via vdab maar dan kan ik alleen maar hopen dat mijn contract niet verlengd wordt. Mijn vraag: kan ik zelf beslissen om te stoppen via interim en toch een uitkering aanvragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Punch
Topic Starter
Berichten: 6

#2 , 02 dec 2019 09:16

Niemand die me raad kan geven? :(

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2019 09:47

Niemand die me raad kan geven? :(
kan je best eens vragen aan de rva, per mail dan heb je bewijs.
het kan zijn dat je geen schorsing krijgt omdat je een opleiding voor een knelpuntberoep gaat volgen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”