Variante op ontslag voor aanvang contract

De Fons
Topic Starter
Berichten: 1

Variante op ontslag voor aanvang contract

#1 , 24 jul 2008 14:04

Zoals een aantal mensen hier op dit forum heb ik ook een contract voor onbepaalde duur met een proefperiode van 6 maand getekend bij mijn nieuwe werkgever. Alleen werd de aanvangsdatum op het nieuwe contract nog niet vermeld omwille van allerlei practische redenen (oa verlof). Dit werd zo mondeling overeengekomen met mijn nieuwe werkgever.Bovendien heb ik bij mijn huidige werkgever mijn ontslag nog niet gegeven.
Mijn huidige werkgever biedt mij een andere functie aan en een financieel interessanter voorstel dan mijn nieuwe werkgever. Ik heb gekozen voor de nieuwe functie bij mijn huidige werkgever .

Wat zijn de wettelijke consequenties naar mijn "nieuwe" werkgever toe ? Kan hij ook een schadevergoeding eisen ? Wat is de invloed van het feit dat ik nog geen onstlag heb gegeven ? Ik heb dus momenteel 2 contracten .Ik ga sowieso mijn nieuwe werkgever in een gesprek op de hoogte brengen van mijn beslissing.

Bedankt voor uw reactie !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 26 jul 2008 14:37

“Art.37.§ 1.Is de overeenkomst voor onbepaalde tijd gesloten, dan heeft ieder der partijen het recht om die te beëindigen door opzegging aan de andere...”(3 JULI 1978. - Wet betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Zie ook:
-DE TROIJ,W.,Opzegging van een arbeidsovereenkomst gesloten voor onbepaalde tijd,voor het begin van de uitvoering van de overeenkomst(noot onder Cass. ARS930052,26 september 1994),A.J.T. 1994-95,199-201;
-ROOSENS,P.,Opzegging van de arbeidsovereenkomst vóór de effectieve indiensttreding:niet noodzakelijk een opzeggingsvergoeding verschuldigd(noot onder Cass. ARS930052N,26 september 1994),J.T.T. 1995,81-83;
Ga voor dit arrest zelf naar (rechtspraak) in http://www.juridat.be/

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”