Dagcontracten voor bijberoepers

Mieke1958
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Dagcontracten voor bijberoepers

#1 , 22 nov 2019 23:42

Mijn situatie: zelfstandige in bijberoep.
Werknemer tot op vandaag.
Vanaf morgen 'werkzoekend'.
Pensioen vastgesteld vanaf 30/6/2022

Sinds 3 jaar heb ik nu gewerkt (werknemer vast deeltijds contract) bij klein familiebedrijf, waar senior en ik (junior) mekaar afwisselen in een part-time administratieve job (met behoud van rechten wegens voorgaande tewerkstellingen).

Vanwege economische redenen moet er nu gesnoeid worden en moet uiteraard "junior" (ik dus) vertrekken.

Puur om financiele redenen, patron kan het niet meer trekken met 2 werknemers, dat staat ook expliciet in ontslagbrief.

Is er nu geen enkele mogelijkheid dat ik daar af en toe nog ga inspringen?? Zij het een dag, een week? Op basis van mijn KBO nr, of in dienst als werknemer?

Werkloze bijberoepers mogen enkel op zaterdag of zondag werken, of na 19u!!!??

Misschien kan men eens nadenken over soort van dagcontracten in die zin? Als je werkloos bent en/OF in bijberoep werkt, waarom niet de mogelijkheid om op uw 'dopkaart' een maandag of donderdag (..) in te vullen als 'werk'. Anders zwart, is ook nie ok maar zonder die mogelijkheid wordt dit dus alleen maar aangemoedigd he. Kleine klussen zijn er in overvloed!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding