Ontslag nemen voor aanvang nieuw werk

MrMaster
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen voor aanvang nieuw werk

#1 , 21 nov 2019 10:25

Volgende situatie kan zich stellen bij mezelf.

Ik heb een aanbieding bij een andere werkgever (laten we deze 'X' noemen) ontvangen waar ik mogelijks op wens in te gaan. Ik zal mijn ontslag daarom indienen bij mjin huidige werkgever. Mijn opzegperiode is 3 maanden.
Er is echter ondertussen een 3e werkgever (laten we 'Y' zeggen) geinteresserd die me mogelijks een veel interessantere job/verloning zal aanbieden.
Als Y me straks zulk een aanbieding maakt, waar ik wens op in te gaan (tijdens mijn opzegperiode bij mijn huidige werkgever en voordat ik ben aangevangen bij 'X'), hoe loopt dit dan?
  • Dien ik mijn ontslag bij werkgever 'X' (voordat ik er dus 1 dag gewerkt heb) in te dienen?
    Dien ik een vergoeding te betalen aan 'X'?
    Is er een opzegtermijn bij werkgever 'X'?
    Kan ik eenvoudigweg 'X' informeren dat ik ondanks de arbeidsovereenkomst ondertekend te hebben verbreken zonder meer?
    ...
Het lijkt me vreemd dat ik eerst moet aanvangen bij 'X', minstens 1 dag werken, dan mijn ontslag bij 'X' indienen en dan een opzegtermijn moeten doen tbv X weken...

Dank voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MrMaster
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2019 11:48

niemand?

arouet
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 nov 2019 10:37

Gewoon opzeggen bij werkgever X, de opzegtermijn is in dat geval beperkt tot een week, je opzegtermijn begin te lopen op de maandag na de week waarin je, je opzeg hebt gegeven ook al is dit nog voor je eerste werkdag.

https://www.kuleuven.be/studentenvoorzi ... nvang.html

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”