Verwarring overuren

Mitchoncruze
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verwarring overuren

#1 , 30 okt 2019 19:22

Hallo,

Ik zit met een klein vraagje,
Ik ben zorgkundige en weet niet wat doen.
Ik sta volgens mijn baas in de minuren, nu heb ik mijn loonafrekening voor me liggen, waar vind ik dit juist terug? Staat dit onder saldo meeruren? Want dit staat inderdaad op -6,58.
Ik heb deze maand 20u meer gewerkt dan mijn 30,4u contract, met als uitleg dat ik in minuren stond.

op de loonbrief van vorige maand, stond het saldo meeruren op -8,74.

Dus is mijn vraag, hoe komt het dat ik 20u meer gewerkt heb dan dat mijn contract zegt, en in mijn -meeruren is dit zo een klein verschil?

Volgende maand moet ik 150u werken en hier krijg ik weer geen bijlage op mijn contract. Wat daar voor wel werd gedaan als je meer uren werkt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 okt 2019 19:32

Zijn dit elke keer contracten van bepaalde duur ??

of heb je een contract onbepaalde duur ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mitchoncruze
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 okt 2019 19:41

Ik heb een contract van 30,4u/w dit is een contract van onbepaalde duur.
Als ik een bijlage kreeg bij mijn bestaand contact, was dit voor een periode van 1maand voor 38u/w

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 okt 2019 19:52

Dus moet hij u een bijlage geven van bepaalde duur.

En hou u uren goed in de gaten en noteer elke maand je uren !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5410

#5 , 30 okt 2019 20:45

Hoe worden je uren bijgehouden? Prikklok of door leidinggevende? Vergelijk de uurstaat van HR met je werkrooster om ev fouten te vinden.

Mitchoncruze
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 okt 2019 20:53

Sirikii,
Dank voor je antwoord, ik zelf heb al mijn uren zelf bijgehouden. De uren op mijn loonbrief kloppen wel zeker met de uren die ik gewerkt heb. Daardoor dat ik er zelf niets meer van begrijp.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 30 okt 2019 21:09

Vraag hun eens om uitleg !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 okt 2019 11:20

Volgende maand moet ik 150u werken en hier krijg ik weer geen bijlage op mijn contract.
hoe kom je aan minuren?

normaal mag je als deeltijdse in een referteperiode (doorgaans 3 maanden) gemiddeld maar 3u per week meer werken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Mitchoncruze
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 okt 2019 12:59

De reden,

Hoe ik aan minuren kom, is omdat ik in augustus een paar dagen vrij genomen had, maar ik had nog geen vakantie opgebouwd.
Ik werk als zorgkundige in de nachten, dus de ene week doe ik 70u, en de andere week geen...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 okt 2019 18:19

De reden,

Hoe ik aan minuren kom, is omdat ik in augustus een paar dagen vrij genomen had, maar ik had nog geen vakantie opgebouwd.
Ik werk als zorgkundige in de nachten, dus de ene week doe ik 70u, en de andere week geen...
iets zegt mij dat één of ander verkeerd wordt voorgesteld. want hoe je met 70u om de 2 weken te werken aan 30,4u kan geraken is mij een raadsel. en dan heb je het ook nog eens over 20u meer gewerkt

denk dat je best eens met al je documenten naar je vakbond gaat, zij kunnen ook nagaan of er geen recht op vakantie is, in bepaalde gevallen is dit wel het geval als je voorgaand jaar niet gewerkt hebt bvb schoolverlater
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”