Deeltijd werk onderling akkoord

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Deeltijd werk onderling akkoord

#1 , 25 okt 2019 20:02

Ik ben in september van voltijds naar deeltijds gegaan in mijn functie, en ben hier enkel via mail van op de hoogte gebracht. Ik heb dus voorafgaand aan deze beslissing nooit een gesprek gehad met mijn diensthoofd en ze hebben nooit gevraagd of ik hiermee akkoord was. Ik heb dan op vraag van de werkgever mijn addendum getekend dat ik deeltijds werk (vervangingscontract onbepaalde duur), maar heb ook hier gewoon dat papier in mijn handen gekregen van iemand aan het onthaal en nooit niks van iemand vragen of info gekregen. Omdat mijn loon dus sterk gedaald is heb ik een aanvraag lopende bij ACV voor een bijkomende uitkering. Nu kwam ik vandaag tot de vaststelling dat in dat addendum staat dat ik deeltijds werk in onderling akkoord. Ik heb bewijzen dat ik enkel via mail op de hoogte gebracht ben van mijn vermindering in uren en dat ik nooit op gesprek ben mogen komen. Is die 1 handtekening nu de enige doorslag om geen uitkering te mogen ontvangen? Ik voel me enorm in het zak gezet..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 25 okt 2019 20:08

U had dat nooit mogen tekenen ...
U gaat hierdoor vrijwillig deeltijds werken, dan is er geen bijkomende uitkering

Vraag uw werkgever schriftelijk (als in aangetekende brief) weer voltijds te mogen werken
Bij weigering, zal u moeten beslissen wat te doen:
- verder deeltijds blijven werken, met alle financiële gevolgen van dien
- ander voltijds werk zoeken (je hebt tijd ...) en vervolgens uw ontslag geven bij uw huidige werkgever

Mmmee123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 okt 2019 20:18

Ik had dat inderdaad nooit mogen tekenen, maar ik was niet op de hoogte gebracht dat dit addendum zou betekenen dat ik akkoord was. Die beslissing was al genomen voordat ze mij op de hoogte hebben gebracht en hiervan heb ik bewijzen. Kan dus toch nooit in onderling akkoord zijn

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 25 okt 2019 21:00

Tenzij u kan bewijzen onder dwang getekend te hebben, wat allesbehalve eenvoudig is, hebt u getekend voor onderling akkoord ...

Uw werkgever zal naar eerdere mail verwijzen om te zeggen dat men u al eerder op de hoogte gebracht had, dat u daar niet tegen geprotesteerd hebt, en dat u nadien dan formeel hiervoor getekend hebt ...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”