Ontslag nemen bij nieuwe werkgever tijdens opzegtermijn vorige werkgever

bros
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen bij nieuwe werkgever tijdens opzegtermijn vorige werkgever

#1 , 24 okt 2019 16:44

Vorig jaar heb ik ontslag gekregen met een verbrekingsvergoeding die een periode tot half 2020 dekte. Ondertussen had ik ander werk maar daar heb ik ontslag genomen. Zal ik na periode, gedekt door verbrekingsvergoeding, recht hebben op uitkering of vervalt dit recht daar ik nu zelf ontslag nam bij nieuwe werkgever?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2019 19:44

U heeft recht op uitkering wanneer je verbreking vergoeding stopt, je kan nooit van 2 walletjes eten in de sociale wetgeving .

Hoeveel zou daar mee gefraudeerd worden mocht dit zo zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2019 20:06

U heeft recht op uitkering wanneer je verbreking vergoeding stopt, je kan nooit van 2 walletjes eten in de sociale wetgeving .

Hoeveel zou daar mee gefraudeerd worden mocht dit zo zijn !
Lowie, geen kritiek op uw reactie. Maar zelf een vraag uit twijfel.
Zal RVA hier niet aanhalen dat TS vrijwillig werkloos is door ontslag bij nieuwe werkgever ? Indien hij geen nieuwe job zou gehad hebben, zeker niet maar nu ?
Want indien hij nu geen ontslag zou nemen, zou het kunnen dat hij in 2020 nog zou werken dus niet werkloos ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2019 20:11

U heeft recht op uitkering wanneer je verbreking vergoeding stopt, je kan nooit van 2 walletjes eten in de sociale wetgeving .

Hoeveel zou daar mee gefraudeerd worden mocht dit zo zijn !
Lowie, geen kritiek op uw reactie. Maar zelf een vraag uit twijfel.
Zal RVA hier niet aanhalen dat TS vrijwillig werkloos is door ontslag bij nieuwe werkgever ? Indien hij geen nieuwe job zou gehad hebben, zeker niet maar nu ?
Want indien hij nu geen ontslag zou nemen, zou het kunnen dat hij in 2020 nog zou werken dus niet werkloos ?
Ik heb een fout geschreven ik wou GEEN recht schrijven !! ik schreef wel je kan NOOIT van twee walletjes eten !!!

Sorry voor het foutje één woord te kort .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 okt 2019 20:16

U heeft recht op uitkering wanneer je verbreking vergoeding stopt, je kan nooit van 2 walletjes eten in de sociale wetgeving .

Hoeveel zou daar mee gefraudeerd worden mocht dit zo zijn !
Lowie, geen kritiek op uw reactie. Maar zelf een vraag uit twijfel.
Zal RVA hier niet aanhalen dat TS vrijwillig werkloos is door ontslag bij nieuwe werkgever ? Indien hij geen nieuwe job zou gehad hebben, zeker niet maar nu ?
Want indien hij nu geen ontslag zou nemen, zou het kunnen dat hij in 2020 nog zou werken dus niet werkloos ?
Ik heb een fout geschreven ik wou GEEN recht schrijven !! ik schreef wel je kan NOOIT van twee walletjes eten !!!

Sorry voor het foutje één woord te kort .
Lowie, geen sorry hoor, maar we krijgen hier tegenwoordig zulke uitgekiemde zaken te verorberen, dat twijfels optreden.

bros
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 okt 2019 07:51

De opmerking 'van 2 walletjes eten' vind ik niet terecht. Het is niet de bedoeling om nu reeds uitkering te krijgen (wat trouwens niet kan daar ikzelf ontslag nam). Ik vroeg me gewoon af wat na verloop periode van nog lopende verbrekingsvergoeding. Vervalt dat recht? Ik heb tijdens periode verbrekingsvergoeding gewerkt bij andere werkgever en had dus op dat moment eigenlijk 2 inkomsten. Hierdoor heb ik inderdaad van 2 walletjes gegeten maar dat is niet verboden. Had ik niet gewerkt dan kreeg ik uitkering na periode verbrekingsvergoeding. Nu vermoedelijk niet. Ik wil niet frauderen of profiteren maar alleen duidelijkheid.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#7 , 25 okt 2019 15:20

De einddatum van uw langst lopende C4 telt.
Heb in dezelfde situatie gezeten vorig jaar en heb dit gevraagd bij de vakbond.

Ik dacht erover terug fulltime te gaan studeren, maar was al terug werkzaam tijdens mijn verbrekingsperiode. De vakbond heeft toen gezegd dat de langstlopende telt. In mijn geval dus de werkgever die mij had ontslagen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”