De "ongepaste houding" was niet naar de klant toe.
Speelt niet zo veel rol naar wie dit was. Als dit een ongepaste houding binnen de professionele sfeer is (naar de klant zelf, leverancier van de klant, medewerkers van de klant, etc...) dan kan / mag daar wel iets over gezegd worden.
Wat ik schreef over de leverancier die is gaan klagen kan ik niet eens bewijzen. Op mijn C4 staat letterlijk dat het de klant is die een einde heeft gemaakt aan mijn arbeidsovereenkomst.
Enkel die werkgever waarmee u een arbeidsovereenkomst hebt, kan ook een einde maken aan die arbeidsovereenkomst. Niemand anders! Wat wel kan is dat uw arbeidsovereenkomst beëindigd wordt, omdat een klant van uw werkgever laten verstaan heeft dat zij niet meer met u wensen samen te werken om een reden waar ook uw werkgever zelf zwaar aan tilt. Maar dat is helemaal niet hetzelfde als "de klant maakt een einde aan mijn arbeidsovereenkomst."
Ik heb om meer details gevraagd aan de persoon die mijn ontslag wou, maar nooit antwoord gekregen. Dat kan blijkbaar.
U hebt details gevraagd aan de persoon (bij de klant van uw werkgever) die geen samenwerking meer wou met u? Die persoon hoeft u helemaal niet te woord te staan. De klant heeft een overeenkomst met uw werkgever, niet met u.
Het zal ook wel wettelijk zijn dat er geen énkel signaal was dat dit er zat aan te komen. Twee dagen ervoor nog mails uitgewisseld met hem, zonder enig probleem.
Neen, juridisch gezien heeft een werkgever geen verplichting om "signalen" uit te zenden van een nakend ontslag. Hij moet zich enkel aan de regels houden (opzeg, verbrekingsvergoeding, motivatie).
Het bedrijf waar ik voor werkte geeft haar klant trouwens altijd gelijk.
Het staat een bedrijf vrij om zijn houding naar klanten toe zelf te bepalen.
Er was het geval van een collega die twee jaar standby zonder probleem deed, één foutje maakte en het dan maar verboden werd om nog standby te zijn.
Eén foutje kan ernstige gevolgen hebben. Maar bon, verder is dit laatste niet echt relevant voor uw situatie, denk ik.
Ik vind het toch wel opmerkelijk dat er op het forum héél erg veel vragen van consultants staan, die het onderscheid tussen "werkgever" en "klant van de werkgever" héél moeilijk kunnen maken, en in veel gevallen de klant van hun werkgever als hun eigen werkgever beginnen beschouwen. Dus voor de duidelijkheid: de enige arbeidsrelatie is die tussen consultant en consultancy-bureau. Tussen het consultancy-bureau en de klant zit een klant-leverancier relatie, waar de consultant op zich weinig mee te maken heeft. (I know, beetje kort door de bocht, maar in theorie komt het daar op neer).