Zelf kiezen voor een langere opzegtermijn

TW1508
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelf kiezen voor een langere opzegtermijn

#1 , 13 okt 2019 21:33

Ik heb een contract getekend bij een nieuwe werkgever, de startdag is 6 januari. De opzegtermijn die ik normaal zou moeten doen bij mijn huidige werkgever is 5 weken. Ik had nu de vraag of ik de mogelijkheid had om in mijn ontslag brief een langere opzegperiode te vermelden (in dit geval 10 tot 11 weken) en of dat mijn werkgever mij dan toch niet kan verplichten om de minimum van 5 weken te laten werken met een tegenopzeg zodat ik dan zonder werk zit tot ik bij mijn andere werkgever kan beginnen. Ik werk als bediende en heb een anciënniteit van ongeveer 1 jaar en 10 maand.
Nu ik realiseer mij dat ik kan wachten met het indienen van mijn ontslag brief tot er nog maar 5 weken resteren maar er worden momenteel heel veel dingen ingeplant voor het volgende jaar en ik heb er een slecht gevoel bij omdat ik weet dat ik toch ga vertrekken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 okt 2019 13:44

interessante vraag. Ik moet helaas het antwoord schuldig blijven. Andere forumleden zullen wellicht meer kaas gegeten hebben van deze materie

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”