Vervangingsopdracht in het onderwijs. Niks 'op papier'

asrock2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vervangingsopdracht in het onderwijs. Niks 'op papier'

#1 , 27 sep 2019 17:22

Ik doe sinds 23 september 2019 een vervangingsopdracht in het onderwijs (opdrachtbreuk 9/20). Via mail stemde ik toe voor de opdracht.
Ik vroeg aan het personeelsbeleid om mijn aanstelling op te sturen zodat ik dit kan overmaken aan mijn uitbetalingsinstelling (onder meer voor een aanvraag van een inkomensgarantie uitkering)
Ik kreeg echter volgend antwoord
Je bent bij ons gestart na de liquidatiedatum in september (datum voor de zending naar het departement).
Wij zullen jouw lopende opdracht zenden tegen de volgende liquidatiedatum (oktober). Je zult dan van ... een document ter ondertekening ontvangen.
Eind oktober / begin november zul je de betaling van september en oktober ontvangen.
- Dit wil dus zeggen dat ik tot eind oktober zal moeten wachten om een getekende overeenkomst te hebben?
- En dat ik pas eind oktober/begin november loon krijg voor de lesuren in september?
- Kan ik éénzijdig de overeenkomst verbreken (er is momenteel niks getekend)?
- Ik zou graag nu een overeenkomst tekenen voor de lopende opdracht. Kan ik dit afdwingen ten aanzien van de directie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2019 18:11

Beste

Zorg er in de eerste plaats voor dat je dossier in orde is (afschrift diploma, in te vullen formulieren die naar het werkstation in Brussel moeten gestuurd worden). Vraag naar het arbeidsreglement van de school en lees dit eens grondig door.
Contacteer een van de vakbonden die in uw school actief is. Informeer welke collega afgevaardigde is in betrokken school en leg uw probleem voor.
Contacteer ook de directie en de voorzitter van de inrichtende macht. Normaal gezien kan u een voorschot op uw wedde aanvragen.
Tenslotte is de eindverantwoordelijke de minister van onderwijs, aarzel niet op uw probleem kenbaar te maken indien voorgaande niet tot een billijke oplossing leidt. Nieuwe bezems vegen goed: de nieuwe minister van onderwijs die Crevits vervangt zal u deze week wel vernemen.

https://www.vlaanderen.be/vlaamse-reger ... -onderwijs

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2019 11:04

Goed bezig zou ik zeggen. U krijgt een opdracht binnen het onderwijs, weliswaar ter vervanging van een ander personeelslid. Ik hoop dat u beseft dat dit mogelijk een springplank is om een job aangeboden te krijgen binnen het onderwijs. Ik raad u dan ook aan om toch wel wat aan uw ingesteldheid te doen. Indien u prestaties verricht zal u ook betaald worden. Zoals hierboven reeds aangegeven, kan u best er voor zorgen dat u alle gevraagde documenten zo spoedig mogelijk bijbrengt en antwoordt op gevraagde inlichtingen. U kan uw situatie best op een rustige en vragende(niet eisende) manier met de personeelsdienst van uw school bespreken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”