Vast contract niet willen?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Vast contract niet willen?

#1 , 27 sep 2019 16:41

Momenteel als interim aan de slag tot eind december 2019.
Mogelijk tot optie vast, ALS er budget voor zou zijn in 2020. Dat is nu nog niet duidelijk.

Om verschillende redenen ben ik aan het twijfelen of ik wel een vast contract wil.
Als ik dit niet krijg dan is er uiteraard geen probleem.

Maar als ze mij dit voorstellen en ik weiger? Krijg ik dan van de interim een C4 waarop staat dat ik een vast contract heb geweigerd met alle gevolgen vandien of krijg ik gewoon een C4 waarop staat dat mijn interimopdracht afgelopen is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2019 16:51

Dit is niet noodzakelijk !

Maar de kans zit er dik in dat men het erop zet dat je een vast contract heeft geweigerd
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 28 sep 2019 22:01

Ik meen dat een C4 enkel het contract afrond dat afloopt; Maw: daar is geen enkel vak waar je informatie over nieuwe contracten kan zetten. De C4 gaat dus over het afgelopen contract. Punt. bovendien zal het interimkantoor de C4 voor het interimcontract afleveren. en als er een contract van onbepaalde duur volgt, wordt dit door het bedrijf opgesteld waar je zal werken en niet het interimkantoor. Maw: je kan technisch gezien als je dat wenst , afzien van een voltijds contract als je dat aangeboden wordt.

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 28 sep 2019 22:01

Ik meen dat een C4 enkel het contract afrond dat afloopt; Maw: daar is geen enkel vak waar je informatie over nieuwe contracten kan zetten. De C4 gaat dus over het afgelopen contract. Punt. bovendien zal het interimkantoor de C4 voor het interimcontract afleveren. en als er een contract van onbepaalde duur volgt, wordt dit door het bedrijf opgesteld waar je zal werken en niet het interimkantoor. Maw: je kan technisch gezien als je dat wenst , afzien van een voltijds contract als je dat aangeboden wordt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”