Opzegtermijn

KellyLejon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn

#1 , 26 sep 2019 18:38

Mijn echtgenoot zit in een opzegperiode na het geven van zijn ontslag. Ik weet dat ze het recht hebben om een opzegtermijn te laten uitdoen. Mijn echtgenoot zit er onderdoor. Heeft 10 jaar zo zijn best gedaan en alles gegeven maar nooit enige dankbaarheid. Nu is hij gewoon op en wil zo snel mogelijk weg. Hij is nu 2 weken op ziekteverlof gezet maar wil niet terug. Hij heeft gevraagd om te stoppen op 30 september maar nu reageren ze niet meer. Hij overweegt om nu gewoon te stoppen met werken en 1 oktober te beginnen op een andere job. Wat zijn de procedures dat huidige werkgever kan of moet volgen? Kan hij verder op ziekenkas zijn opzegperiode uitdoen (mentaal niet fysiek) maar wel al beginnen ergens anders?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2019 19:33

als hij op 1 oktober ergens begint te werken kan de ex werkgever het bruto loon eisen die gelijk is aan de voor opzeg periode
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”