Recht op uitkering?

Kristien4real
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Recht op uitkering?

#1 , 22 sep 2019 13:21

Ik ben per direct op staande voet ontslagen. De reden zou zijn diefstal. Ik heb flessen ingeleverd voor statiegeld van het bedrijf waar ik werkte. Nu krijg ik de keuze: C4 met de vermelding diefstal of zelf ontslag nemen. Na 7 jaar trouwe dienst vind ik dit erg. Wat kan ik doen? En als ik zelf ontslag neem, krijg ik dan helemaal geen inkomen? C4 met die vermelding zou betekenen dat ik nergens anders zou kunnen werken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2019 13:32

In de eerste plaats vakbond inschakelen en raadplegen.
C4 met vermelding diefstal = toegeven dat u in de fout bent gegaan.
Vraag die prangend is : heeft u diefstal gepleegd ?

Begrijp ook niet : ontslag gekregen op staande voet : is het een ontslag voor dringende reden ? Als het dit is, is het wettelijk ingediend ?
Want dit zou indruisen tegenover wat u schrijft : zelf ontslag nemen.

Indien gewoon ontslag : C4 aannemen ( na raadpleging vakbond ) zoals het is; anders geen uitkering.
En vooropzeg doen of ontslagvergoeding.

Wel ons de echte reden meedelen, om zo juist mogelijke info te kunnen geven.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 22 sep 2019 14:23

bedrijf zal in elk geval de diefstal moeten bewijzen als men dat blijft aanhalen als reden van ontslag, zoniet heeft het bedrijf een ernstig "probleem"

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”