Startdatum voor einde opzeg

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Startdatum voor einde opzeg

#1 , 24 jul 2019 16:49

Dag allen,

Ik heb een nieuwe job aangeboden gekregen en zij hebben 9 september als startdatum in het contract gezet, wat ik deze week nog moet ondertekenen.
Nu is mijn wettelijke opzegperiode 6 weken, wat wil zeggen dat ik ook deze week nog mijn ontslag moet indienen bij mijn huidige werkgever.
Om verschillende redenen wil ik mijn ontslag liever pas volgende week geven, maar niet later starten bij het andere bedrijf.
Ik denk wel dat ik een kortere opzeg kan onderhandelen, maar stel dat dit niet het geval is, welke consequenties heeft dit dan? Kan ik de startdatum na ondertekenen nog laten opschuiven? Of als ik toch 9 september begin, moet ik dan 1 week loon betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2019 17:00

Als men niet akkoord is zal je een week bruto loon eventueel moeten betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2019 07:19

Bedankt, dat vermoedde ik al.
Maar stel dat ik toch gewoon 9 september begin en bij mijn huidige job die laatste week vakantie boek, kan dat wettelijk?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2019 08:39

Als je ex werkgever akkoord gaat !

vakantie moet vastgesteld worden in gemeenschappelijk overleg tussen werkgever en werknemer.!

Hij mag dit weigeren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”