Ontslag dmv E-mail rechtsgeldig?

Soren
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Ontslag dmv E-mail rechtsgeldig?

#1 , 17 jul 2019 13:12

Goedemiddag,


Ik zou graag ontslag willen nemen op mijn huidige job, ik heb mijn contract op de nieuwe job al kunnen tekenen. Echter zit ik met het volgende probleem:

De directe verantwoordelijke (mijn manager) is met vakantie en is maandag 22/07 pas terug. De HR-manager is in vakantie tem 30/07.
Ik vertrouw Bpost niet zo goed (zeker niet met aangetekende verzendingen) qua snelheid. De vraag is nu of mijn ontslagbrief rechtsgeldig is wanneer ik deze per e-mail naar deze mensen verstuur?

Zoja, moeten zij dit bevestigen dat ze ontvangen hebben? volstaat dit als 'ontvangen' (zoals men bij persoonlijke afgifte een ondertekening zou vragen om te ondertekenen voor ontvangst...


alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 17 jul 2019 13:38

doe het aangetekend.

u krijgt bij de post een rechtsgeldig bewijs van afgifte wat voor u volstaat.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jul 2019 13:43

Hou rekening met de te respecteren opzegtermijnen.

zie in deze ook: https://www.groups.be/1_90684.htm?rdeLocaleAttr=nl
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 17 jul 2019 14:28

We zijn woensdag... Zorg dat je brief vandaag nog verstuurd geraakt, dan gaat je opzeg komende maandag in.
Anders zal het pas volgende week maandag zijn, dan zou je hem evengoed tegen ontvangstbevestiging kunnen indienen...

Soren
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 jul 2019 15:01

Goedemiddag,

update: Daar ik vandaag niet tot bij de post geraak, is het niet mogelijk om deze vandaag nog te versturen via aangetekend schrijven.
Ik heb hierdoor deze net afgegeven bij de personeelsdienst. Mits de HR-manager niet aanwezig is, en mijn directe manager ook niet, heeft de HR-assisstant ondertekend met datum en stempel van het bedrijf.

De manager verwijt mij nu wel dat ik eerst naar hem had moeten komen, komt de opzeg hierdoor in het gedrang? Is dat een verplichte procedure?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 17 jul 2019 22:36

Dat is ook een geldige manier.
Uw opzeg komt niet in het gedrang, en start komende maandag.

Soren
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 jul 2019 12:47

Bedankt voor de snelle reacties!
Enorm mee geholpen met dit!

jefke007
Berichten: 1812

#8 , 18 jul 2019 20:18

"De manager verwijt mij nu wel dat ik eerst naar hem had moeten komen"

Als hij daarover blijft zagen , vraag je hem dat hij kan zeggen waar dat ergens in de wet staat . Het staat niet in de wet, dus moet het niet

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”