Ontslagen zonder reden tijdens IBO - voorstel van dadingsovereenkomst.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: Ontslagen zonder reden tijdens IBO - voorstel van dadingsovereenkomst.

#16 , 16 jul 2019 10:39



Mijn vraag is meer mening gericht naar jullie. Heeft dit nut om naar een arbeidsrechtbank te sturen. Sta ik daar in mijn recht? Of zijn jullie van mening dat onderhandelen een "betere" of betrouwbare optie is.
laat dit aan de juridische dienst over, die 12000 lijkt mij een terechte eis. in theorie mag je daar niet aan toegeven anders loop je kans op een sanctie van de rva, het is tot einde ibo plus het minimum gedeelte dat je een arbeidsovereenkomst moest hebben.

voor je naar de arbeidsrechtbank gaat is poging tot minnelijke schikking verplicht

er is wel een strafrechterlijke procedure opgestart.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#17 , 17 jul 2019 16:50

Neem je advocaat mee naar de dadingsvergadering. Gezien het feit dat de werknemer écht wel in fout is, staat er dus veel op het spel voor hem. Ofwel aanvaard de werkgever de berekende som + de intresten én verklaar je in de dading dat je geen gerechtelijke stappen zal ondernemen. Ofwel betaalt hij dat niet en onderneem je de juridische stappen (Cfr VDAB etc) . Dat is een kwalijke zaak voor de werkgever want hij zal géén IBOwerknemers meer kunnen inschakelen én er hangen boetes/ vergoedingen boven zijn hoofd wegens onrechtmatig ontslag etc. Been stijf houden: u heeft meer troeven in uw hand dan de werkgever. Daarom heeft hij ook er een advocaat aan gezet om de dading te realiseren. Kwestie van het een officieel cachet te geven. Maar (in mijn visie) wil hij daarmee verbergen dat hij in een paar zeer knellende schoenen zit...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 jul 2019 16:57

Eylis, Gezien het feit dat de werknemer écht wel in fout is, je zal wel bedoelen de werkgever.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”