ontslag door WN, mag WG opzeg inkorten?

BDS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontslag door WN, mag WG opzeg inkorten?

#1 , 12 jul 2019 10:39

Hallo,

Ik heb deze week mijn ontslag ingediend en ik start volgende week met mijn opzeg van 6 weken. Dit wil zeggen dat ik op 26/08 kan starten bij mijn nieuwe werkgever, wat ideaal is want die komt dan net terug uit verlof.

Nu heb ik horen zeggen dat mijn huidige werkgever mijn opzegtermijn kan inkorten door een zogenaamd tegenopzeg te doen van bijvoorbeeld 1 week. Dit is zeker niet onrealistisch gezien mijn functie als vertegenwoordiger. Dat zou willen zeggen dat mijn huidige werkgever zegt dat ik vanaf 22/07 niet meer moet terugkomen. De vraag is nu of mijn huidige werkgever verplicht is om mij die 6 weken opzeg volledig uit te betalen? Of kan hij eenzijdig mijn opzeg inkorten zodat hij mij ook niet meer hoeft te betalen voor de rest van die 6 weken?
Als dit effectief zo zou zijn dan zit ik met een probleem want mijn contract bij de nieuwe werkgever kan niet vroeger starten dan 26/08, dus dan zit ik een maand zonder job en zonder wedde.

Belangrijk hier is dat ik wel zelf mijn ontslag ingediend heb en dat ik geen contract heb als handelsvertegenwoordiger.

Alvast bedankt voor de respons.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2019 10:47

Je heeft juist het omgekeerde horen zeggen .

Als de Werk gever je ontslag geeft kan je tegen opzeg geven en dan is de vooropzeg gelijk als zou u de opzeggegeven hebben.

Maar zoals hier heeft U de opzeg gegeven en de werkgever kan deze NIET inkorten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”