Officele waarschuwing

Birte97
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Officele waarschuwing

#1 , 03 jul 2019 22:04

Ik werk sinds april op een maatwerkbedrijf voor mensen met autisme en dinsdag werd ik naar bureau van baas geroepen en vertelde ze mij dat ze klachten van collegas hadden gehad over seksgetinte berichten, uitspraken of aanrakingen van die uitspraken ontken ik niet dat ik er misschien eens iets heb uitgeflapt maar over aanrakingen en berichten weet ik totaal niks nu hebben ze mij een aangetekende brief gestuurd met een waarschuwing maar ze hebben geen bewijs laten zien van berichten of beelden mogen zij dan zomaar die waarschuwing sturen zonder enig bewijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Birte97
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2019 23:24

Vakbond lid?
Nee

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jul 2019 08:25

maak je lid van een vakbond
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 04 jul 2019 09:28

Wat staat er letterlijk in de waarschuwing die u kreeg ?

Als u - zoals u zelf zei - een waarschuwing kreeg voor "seksgetinte berichten, uitspraken of aanrakingen" (let vooral op de "of" ...) en u geeft aan dat u niet betwist "seksgetinte uitspraken" gedaan te hebben, dan is mijns inziens de waarschuwing terecht, ook al is er geen sprake van berichten of aanrakingen...
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Birte97
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 jul 2019 09:54

Er staat aanrakingen , uitspraken en berichten

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 jul 2019 10:19

Onthou dat we nu in een tijdperk leven van Me Tou.

Men mag niet meer losjes omgaan met de colega's.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#8 , 04 jul 2019 11:24

Zoals Lowie schrijft, hier worden geen grappen meer over gemaakt. Zelfs als de werkgever het zelf niet zo dramatisch zou vinden, dient hij elke klacht in dit kader zeer serieus te nemen en vooral de nodige maatregelen te treffen zodat zich dit niet meer zal voordoen. Mijn inzien is er dan ook geen sprake van dat er bewijzen moeten bijgevoegd worden. Gezien u zelf toegeeft dat.... zijn er geen andere elementen meer nodig. Ik zou deze waarschuwing dan ook zeer ter harte nemen omdat dit kan leiden tot ontslag. Een vakbond is mijn inzien althans, hier dan ook niet aangewezen en zou enkel maar tot spanning leiden met uw werkgever. Het zou mijn inzien enkel maar de aanloop zijn tot een ontslag met alle gevolgen van dien.

Thieu Rutten.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”