55+ en contract niet verlengd

Moemoe64
Topic Starter
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

55+ en contract niet verlengd

#1 , 26 jun 2019 19:55

Geachte,
Ik werk reeds veel jaren in een school, waardoor ik telkens een 10-maanden-contract krijg op 1 september tot en met einde juni.
Mijn werk is nogal zwaar fysiek- veel poetsen, zware vuiniszakken verslepen, veel bukken en strekken......
Dit ging allemaal goed tot enkele maanden geleden. (Ik ben 55+)
Toen heb ik lichamelijke problemen gekregen waardoor ik 3x wekenlang moest revalideren.
Vandaag had ik een afspraak met mijn werkgever (tijdens mijn ziekteverlof) , ik ben er naartoe geweest en er werd besloten dat mijn contract niet zal verlengd worden begin september 2019.
Omdat ik momenteel nog herstel van een lichamelijk probleem kan ik niet zoals andere jaren vanaf 1 juli gaan stempelen. Ik moet minstens tot 31 juli - volgens de dokter- op mutualiteit blijven en achteraf kan ik dus werkloosheidsuitkeringen aanvragen. (augustus)
Mijn vraag is nu: aangezien ik andere jaren slechts de 2 maanden juli en augustus op werkloosheid ben - als vrijgestelde dus met witte stempelkaart-:
Gaat mijn werkloosheidsuitkering die zou ingaan vanaf ten vroegste 1 augustus NA 1 september verminderen?
Of gaat die verminderen na dat ik 3 maanden effectief op werkloosheid sta?
Toch ook dit: Ik wil er alles aan doen om opnieuw aan't werk te geraken! Ik heb heel mijn leven gewerkt en ik hoop dat iemand mij ondanks mijn leeftijd nog zal aannemen (met alleen diploma secundair onderwijs).
Het laatste wat ik wil is profiteren.
Ik doe er alles aan om zo vlug mogelijk ander werk te vinden maar wil alleen weten vanaf wanneer mijn 'toekomstige' werkloosheidsuitkering naar omlaag zal gaan.

Hartelijk bedankt alleszins aan de mensen die hier een antwoord op weten.
Beste groeten, Moemoe

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding