Vakantie nemen

Britt11
Topic Starter
Berichten: 21

Vakantie nemen

#1 , 26 jun 2019 18:37

Hallo,

Mijn vriend is juist 2 maanden op ziekteverlof geweest met een gebroken sleutelbeen. Hij werkt in de horeca.
Nu heeft hij zojuist vernomen dat zijn vakantie (dat al is vastgelegd, geboekt en goedgekeurd in januari) niet wordt toegestaan omdat hij 2 maanden thuis heeft gezeten.

De enige oplossing, zogezegd, is dat hij nu extra shiften zal moeten opnemen voor en na zijn vakantie om de uren van andere mensen over te nemen.
Aangezien hij nog wel een zwakke arm heeft is dit niet echt een optie.
Dit lijkt mij allemaal niet correct, een ziekteverlof en vakantie hebben toch niets met elkaar te maken, heeft de werkgever recht om dat te vragen?

Alvast bedankt voor u antwoord.

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1231

#2 , 26 jun 2019 19:37

Nee, hij heeft dat recht niet, maar welkom in de wondere wereld van werken in de horeca.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2019 19:48

Sorry maar de horeca is nu niet bepaald een normale sector, afhankelijk van het weer, en afhankelijk van de werknemers die zeer veranderlijke uren moeten presteren.

Maar ik begrijp ook zijn werkgever.
In de horeca als er 1 man ziek is valt het werk voor 100% op zijn colegas, is niet zoals in andere sectoren dat het werk wel wacht


.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”