Opzegperiode afgerond, geen uitbetaling

eva.janssens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opzegperiode afgerond, geen uitbetaling

#1 , 23 jun 2019 11:09

Hallo,

Ik gaf een tijdje geleden mijn ontslag bij mijn vorige werkgever, opzegperiode bedroeg 6 weken. Deze heb ik volledig uitgedaan. De eerste weken zijn perfect betaald, zoals het zou moeten (einde van de maand, correcte loonbedrag). Mijn laatste week was de eerste week van juni, tot 7 juni. Tot op heden heb ik nog niets van uitbetaling ontvangen, geen vakantiegeld etc. Wanneer ik naar het bedrijf bel of mail, nemen ze niet op.

Is het verplicht om me direct uit te betalen? Of zou dit volgen op het einde van de maand? Ik vind hier online geen uitsluitsel over.
Wat doe ik best? Laat ik een vakbond contact met hen opnemen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 24 jun 2019 08:17

Wacht nog even af tot de uitbetalingen van juni.

Normaal moeten ze dit direct doen, maar ieder bedrijf doet dit pas samen met de normale verloningen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2019 08:42

Zie bericht van Blaatpraat !!

Wacht nog eens met naar de vakbond te gaan !

Als je baas een brief van de vakbond krijgt en dit schiet in een verkeerd keelgat zou het eens kunnen gebeuren dat het eind september is eer je alles heeft !.

Natuurlijk moet hij dit onmiddellijk doen, maar als hij het niet doet word dit arbeidsrechtbank en je bent vertrokken voor zeer veel weken want het is verlof.

En als hij het den dag voor dat rechtbank voorkomt u alles betaald is er niks aan de hand geweest, en de vakbond staat dan naar te zien .

Ik spreek uit ondervinding !

Wachten tot de betalingen van juni van de baan zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 24 jun 2019 09:33

Ik heb bijna 40 jaar geleden zelf de loonadministratie gedaan op een grote bouwwerf. Daar werden dergelijke dingen enkel op het einde van de maand geregeld, en niet bij de uitbetaling van het voorschot. Was immers extra administratie in een al drukke periode

Mathieu Rutten

#5 , 24 jun 2019 09:38

De eerste weken zijn perfect betaald, zoals het zou moeten (einde van de maand, correcte loonbedrag)

De maand juni is nog niet verlopen.

Groetjes,

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”