pesten door de werkgever

blueseric1954
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pesten door de werkgever

#1 , 07 jun 2019 07:45

Mijn partner wordt al sinds geruime tijd op allerlei manieren gepest en getreiterd door de werkgever met als enige bedoeling om een vrijwillig ontslag af te dwingen en zo de ontslagvergoeding te ontlopen. Mijn partner is 56 en al bijna 15 jaar in dienst bij deze werkgever in de bankwereld. Omdat dit een sector is die zwaar onder druk staat is veranderen van werk niet zo eenvoudig. Mijn partner lijdt erg onder de onophoudelijke sneren en opmerkingen over - niet bestaande - incompetentie, domheid en luiheid. De realiteit is dat mijn partner degene is die het bedrijf recht houdt in weerwil van de ongelooflijke incompetentie van de werkgevers die voortdurend uitblinken in afwezigheid en wanbeheer. De ware reden waarom mijn partner gepest wordt is omdat ze door haar inzet de werkgevers voortdurend confronteert met hun eigen onbekwaamheid. Mijn partner is bovendien de enige werknemer die een universitaire opleiding heeft genoten. Ze wordt onderbetaald en de werkgever knoeit met belastingontduiking door een deel van het loon valselijk als prestatiegerelateerde onkostenvergoeding uit te betalen. Dit gaat natuurlijk ten koste van basisloon, verlofgeld en pensioen.Mijn partner vindt dat ze recht heeft op die opzegvergoeding zodat ze in alle sereniteit naar ander werk kan uitkijken.

Bestaat er enige juridische mogelijkheid om het ontslag door de werkgever met vergoeding af te dwingen? Want bij een vrijwillig ontslag riskeert mijn partner zonder inkomen te staan te komen, hetgeen een zware financiële kater zou betekenen. Zij zoekt nu al twee jaar naar ander werk maar dat blijkt erg moeilijk te zijn. Leeftijd en sector zijn de grootste hinderpalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2019 09:38



1)Bestaat er enige juridische mogelijkheid om het ontslag door de werkgever met vergoeding af te dwingen?
2)Want bij een vrijwillig ontslag riskeert mijn partner zonder inkomen te staan te komen,
1)dat bestaat maar niet in dit geval
2)zelfs al zou het je lukken, wordt je nog altijd werkloos afhankelijk van je wil

3) het is zowiezo een zeer riskante procedure, als je verliest op de arbeidsrechtbank, moet je zelf een verbrekingsvergoeding betalen + gerechtskosten en geen recht op een werkloosheidsuitkering
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2019 10:14

Het is niet omdat men 56 jaar is dat men niet in een andere sector zou kunnen werken.
Als ze morgen werkloos word zal de VDAB ook voor haar een job zoeken.

Als je weet dat mensen van deze ouderdom zelfs nog een herscholing volgen bij de VDAB.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 jun 2019 12:33

Ze wordt onderbetaald en de werkgever knoeit met belastingontduiking door een deel van het loon valselijk als prestatiegerelateerde onkostenvergoeding uit te betalen. Dit gaat natuurlijk ten koste van basisloon, verlofgeld en pensioen.
Daar kan u na 15 jaar weinig mee aanvangen.
Uw partner heeft dit even lang aangenomen, er ook geen belastingen op betaald, ...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”