2de keer aanmelden bij zelfde controle arts

Lillylou
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

2de keer aanmelden bij zelfde controle arts

#1 , 06 jun 2019 21:04

Ik ben met ziekte, ondertussen ontslagen. Maar door pesterijen kan ik
Niet terug aan het werk voor men opzeg, heb 30dagen ziekte van huisarts, ben opgeroepen via enkel sms om me aan te bieden bij de controle die gaat akkoord en ik blijf op
Ziekte 1week later moet ik me terug aanmelden bij de zelfde controle arts, die trouwens aan men werkgever alles heeft verteld over de reden van ziekte ect
Kan de controle arts zijn controle intrekken of wijziging
Hebben jullie dit ook al
Meegemaakt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 06 jun 2019 22:47

De werkgever mag iedere dag een controle-arts langs sturen als deze dit wenst, en wenst te betalen natuurlijk.

Maar als het klopt wat u zegt, heeft de arts een zware beroepsfout gemaakt: schending van het beroepsgeheim, deze mag uw werkgever niet inlichten over de ziekte.
Deze mag niet meer doen dan melden of hij akkoord gaat met de diagnose of niet.

Lillylou
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2019 23:15

Ik kreeg een bericht van men werkgever, dat ze had vernomen dat ik het niet zag zitten om men opzeg termijn uit te doen en dat de controle arts haar daarover op de hoogte had gebracht en ik wou opteren voor een medische ontslag, ik heb dat op sms staan! Morgen moet ik dus weer naar die zelfde controle arts die eerst akkoord is gegaan met men ziekte periode. Ik kreeg via mediwe telefoon dat ik mij daar moest aanmelden, de eerste keer kreeg ik via bericht de aanvraag om me aan te melden. Nooit is de controle arts aan men deur geweest,

Reclame

Lillylou
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2019 23:17

Kan deze controle arts zijn eerste diagnose dan terug intrekken?

Floes
Berichten: 115

#5 , 06 jun 2019 23:31

Over welke controlearts gaat het? Dit lijkt eerder over de arbeidsgeneesheer te gaan?
Wat betreft opzeg etc: is op zich geen medische info of diagnose, al snap ik dat het wel delicaat ligt.

Lillylou
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2019 23:37

Volgens mij is het een controle arts die men werkgever heeft ingezet waar ik nu ook voor de 2de keer terug moet op 1week tijd en bij de eerste diagnose was men ziekte al goedgekeurd door die zelfde controle arts

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 06 jun 2019 23:56

"Ik kreeg een bericht van men werkgever, dat ze had vernomen dat ik het niet zag zitten om men opzeg termijn uit te doen en dat de controle arts haar daarover op de hoogte had gebracht en ik wou opteren voor "


Heb je dat bericht op papier ? sms ? Dan levert de werkgever het bewijs dat de controlearts het medisch geheim heeft geschonden, wat de controlearts duur te staan kan komen.

Kontrolearts kan misschien achteraf verklaren dat hij het NIET aan de werkgever heeft gemeld, indien de controlearts het mondeling zou gemeld hebben

Lillylou
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 07 jun 2019 00:01

Nee heb het echt op bericht en whatsup, ik zal
Morgen op
Vraag van de controle arts mij nog eens aanbieden, en stel dat hij nu toch plots zegt dat ik toch weer aan
Het werk zal
Moeten zal
Ik verder stappen ondernemen

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”