afwervingsfee

bcp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

afwervingsfee

#1 , 06 mei 2019 15:04

Hallo,

Ik ben zelfstandig in tuinbouw. Via de interim werkt er een arbeider bij mij gedurende 5 maand.
De arbeider is (na 5 maand) zelf opgestapt bij het interim en is na 1 week bij mij vast in dienst gekomen.
Hij wou een vast contract anders wou hij niet meer bij mij werken.
Hij wou ook niet meer via interim werken aangezien hij een vast contract wil om een lening te kunnen aangaan.
In ruil heb ik een andere arbeider via interim bij mij laten werken. De laatste arbeider heeft maar 1 week bij mij gewerkt en is niet meer teruggekomen.
Nu stuurt interim €5000 afwervingsfee voor de eerste arbeider.
Ik heb hen laten weten dat ik dat niet zal betalen.
De arbeider is zelf opgestapt bij het interim. Zij gingen hoe dan ook niks meer verdienen aan die arbeider.
Mijn vraag is nu, ben ik in mijn recht en moet ik deze betalen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2019 15:15

Dit is de normale gang van zaken !

Dit zal je ooit op het eerste contract in kleine lettertjes getekend hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2019 15:17

Hoogstwaarschijnlijk heeft u een contract ondertekend met daarin alle voorwaarden. U bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van het interimkantoor.
U kunt het antwoord op uw vraag daar terug vinden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mei 2019 15:41

Een boete voor het ‘afwerven’ van een interim?