Beperkingen op het interim contract?

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

Beperkingen op het interim contract?

#1 , 05 mei 2019 17:21

Goedendag allemaal. Ik werk bijna 8 maanden in de fabriek via Interim-contract, die ik wekelijks per e-mail moet bevestigen. Vraag: hoe lang zal het duren? Zijn er beperkingen op het interim-contract die de werkgever ertoe verplichten om een ​​specifiek besluit te nemen over de afgifte van een vast contract? Het probleem is dat nu we minder en minder bestellingen aan het werk hebben na het bemoeilijken van de relaties met Engeland (veel producten voor export gemaakt) en nu gooit ons werkgever iedereen met de vast contract naar economische werkloosheid terwijl met het wekelijkse contract werken we allen maar 3 - 4 dagen per week en we hebben geen recht voor dopgeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2019 17:51

Je werkt dus niet met een interim contract met optie vast, daar je elke week een nieuw contract heeft

Staat er op je contract instroom ?

Er zijn er die zeggen 2 jaar bv 4 X 6 maanden, maar !

je kan perfect 3 jaar aan een stuk via interim werken, zolang de werkgever de redenen waarvoor je bij hem werkt maar kan bewijzen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2019 19:32

Bedankt, Denlowie! Inderdaad. Maar zo'n contract past mij niet. Ik zie geen zin in een 3-daagse werkweek. Een andere vraag is: heb ik recht op vergoeding van de dagen dat ik thuis blijf vanwege werkgebrek?

Staat er op je contract instroom ?

Momenteel werken drie mensen met tijdelijke week contracten. Een paar maanden geleden was er een grote rotatie van mensen met dagcontracten.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mei 2019 19:48


Een andere vraag is: heb ik recht op vergoeding van de dagen dat ik thuis blijf vanwege werkgebrek?
U heeft toch een werkloosheidsvergoeding ???

Een goede raad zoek ander werk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mei 2019 19:54

Nee, nadat ik 8 maanden geleden begon werken, vroeg ik geen langer werkloosheidsvergoeding.

Maar nu zijn er problemen met werk en terwijl andere werknemers met vast contact thuis blijven en economische dop ontvangen, hebben we niets. We hebben zelfs geen recht voor maaltijdcheques.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 mei 2019 20:05

Nee, nadat ik 8 maanden geleden begon werken, vroeg ik geen langer werkloosheidsvergoeding.

Maar nu zijn er problemen met werk en terwijl andere werknemers met vast contact thuis blijven en economische dop ontvangen, hebben we niets. We hebben zelfs geen recht voor maaltijdcheques.
Als je met je dagen in regel bent dan heb je recht op die dop dagen !!

Ik zou je aanraden om eens langs te gaan bij een vakbond en je in regel voor den dop stellen.

Wat maaltijd cheques betreft
Als de vaste werknemers er recht op hebben dan heb je daar ook recht op, wel te verstaan Per GEWERKTE dag dus nu 2 per week.

Dit moet je eisen bij het interim .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 mei 2019 20:18

Bedankt voor de antwoorden!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”