Contract getekend, nu beter aanbod ontvangen

ongemakkelijk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contract getekend, nu beter aanbod ontvangen

#1 , 03 mei 2019 21:02

Hallo allemaal,

Aangezien ik in juni afstudeer, ben ik enkele maanden geleden beginnen solliciteren.

Al snel kreeg ik een aanbieding van een goede firma voor een mooie functie met aantrekkelijke verloning.

Nu ontving ik vorige week een aanbieding van een van de grootste firma's ter wereld met een even mooie functie en verloning.

Hoe jammer ik het ook vind toch zou ik graag mijn eerste contract opzeggen en voor de tweede firma gaan.

Daarom enkele vraagjes voor jullie:
-kan ik mijn arbeidsovereenkomst opzeggen voor die in werking is gegaan? Startdatum zou ergens in september zijn. Als ik nu mijn opzeg geef, begint die opzeg dan nu al te lopen of pas vanaf mijn eerste werkdag?
-kan ik het tweede contract al tekenen vooraleer de opzeg is afgelopen of geeft dit complicaties?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 03 mei 2019 22:16

Ja, je kan nu al opzeggen.
Termijn is 1 week, en die begint te lopen vanaf de maandag volgend op de derde werkdag na het verzenden van je aangetekende opzeg (dus wellicht op maandag 13 mei als je komende week zou handelen).
Aangezien die termijn nog voor de ingangsdatum ligt, hoef je dus niet te gaan werken daar.

Ja, je kan dat contract al tekenen.

Enig mogelijk gevolg: de kans is klein dat je nog voor dat eerste bedrijf zou mogen gaan werken, moest je dat ook wensen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”