Verlaging salaris jobvoorstel

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

Re: Verlaging salaris jobvoorstel

#16 , 16 apr 2019 13:53

Iets wat tegenwoordig hard onderschat wordt, is de voorbereiding van een goede sollicitatie. En assertief zijn, ligt dikwijls heel nauw samen met grensoverschrijding en negatief effect.
Een HR die zijn job kent, is dikwijls heel gehaaid, het is ook zijn taak het kaf van het koren te scheiden.
Bij de sollicitatie moet men eerst het aanbod laten bezinken en even nadenken over de te stellen vragen.
Afhaspelen brengt u gewoonlijk in de problemen, doordacht handelen en niet over enthousiasme.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WilliamLawson
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 apr 2019 14:46

Een probleem die ik inderdaad volledig in rekening neem in de beslissing voor mijn volgende stap.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 apr 2019 14:58

Een contract vereist 2 handtekeningen : werkgever en werknemer.
bewijs maar eens
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 apr 2019 16:25

Een contract vereist 2 handtekeningen : werkgever en werknemer.
bewijs maar eens
Als men een arbeidsovereenkomst heeft met de twee handtekeningen erop hoeft men niks te bewijzen .

Natuurlijk bij een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur is een arbeidsovereenkomst niet nodig, maar als er specialkees bijkomen, zoals hogere premies en andere voordelen is het wel degelijk aangeraden, om een degelijk arbeidsovereenkomst te hebben, want zeggende woorden is nog moeilijker te bewijzen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mathieu Rutten

#20 , 16 apr 2019 16:50

Beste,
Zou het niet kunnen dat je het anders bedoelt dan je heb geschreven? Mijn inzien is er ook bij een contract van onbepaalde duur een arbeidsovereenkomst nodig. Voor een contract van bepaalde duur of een bepaald werk, is er natuurlijk meer detaillering, gezien begin- en einddatum of de omschrijving van het bepaalde werk. Als mevrouw niet akkoord is, neemt ze ofwel ontslag als arbeidsovereenkomst al getekend is en/of uitgevoerd wordt met alle gevolgen van dien. Indien er nog "niets is", gewoon niet ingaan op het werkaanbod en gaan voor ander werk. Wij weten natuurlijk niet wat er precies tussen beide partijen werd overeengekomen. Als ik de topics lees heb ik toch wel mijn bedenkingen bij het welslagen van de samenwerking tussen de werkgever en de werknemer.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#21 , 16 apr 2019 16:55

strikt gezien is een mondelinge arbeidsovereenkomst mogelijk bij een voltijdse overeenkomst voor onbepaalde duur. Natuurlijk is het zéér sterk af te raden.

Mathieu Rutten

#22 , 16 apr 2019 16:56

Is ook een overeenkomst.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#23 , 16 apr 2019 17:11

Hopelijk komt men niet voor de arbeidsrechtbank; zou dan wel eens de afloop willen zien indien geen ondertekend contract. Bewijst maar eens de extra legale voordelen en de verloningsvoorwaarden bij een job voor onbepaalde duur zonder getekend contract. Wij zullen eens zien wie de zwakke partij is bij betwistingen.
We moeten de topic starters niet op de grens van waarschijnlijkheid sturen. Beter een goede raad dan op een slappe koord te laten lopen.
Mondelinge afspraken : en in geval van discussies of disputen waar is de bewijsvoering ? Kies voor zekerheid.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 16 apr 2019 17:27

Ik denk dat je uw kansen bij die firma verkeken hebt en beter uw energie steekt in het zoeken naar een andere job

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#25 , 17 apr 2019 00:42

Mijn inzien is er ook bij een contract van onbepaalde duur een arbeidsovereenkomst nodig.
de werkgever heeft een aanbod gedaan dat door topicstarter werd aanvaard, dan is er een arbeidsovereenkomst.
indien topicstarter daar niet gaat werken kan de werkgever zelfs een verbrekingsvergoeding eisen, is men werkloos kan men zijn uitkering verliezen. daarom moet topicstarter naar de juridische dienst van zijn vakbond gaan en alle documenten laten nakijken, werkgever kan bvb enig voorbehoud hebben gemaakt bij het aanbod
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”