Bedrijf failliet : Geen C4 documenten

KRISTELKIKI
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Bedrijf failliet : Geen C4 documenten

#1 , 09 apr 2019 16:00

Huidige werkgever in Frankrijk heeft de boeken neergelegd waardoor alle buitenlandse entitieten (= Sales offices), incl. de Belgische afdeling in faling gaan. De aankondiging is gedaan einde maart maar tot heden nog geen onstlagdocumenten (C4) etc ontvangen.

Vraag >> Kan je elders aan de slag zonder dat je effectief tot nader order de C4 hebt ontvangen ?

Momenteel kan ik onmiddellijk aan de slag bij een ander bedrijf, maar heb tot nader order nog geen C4 doc ontvangen van het failliete bedrijf. Momenteel is niet niemand bereikbaar/beschikbaar in het failliete bedrijf voor eventuele informatie "wanneer-hoe-wat" de C4 worden verzonden.

Ik heb een jobaanbieding ontvangen met onmiddellijke indiensttreding zonder dat ik (tot nader order) een C4 doc heb ontvangen van de failliete werkgever, die feitelijk in gebreke is omdat de bonus van 2018 nog niet is uitbetaald zoals voorzien in maart.

Hoor graag van uwentwege
Dank
.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 09 apr 2019 16:05

Beste,

Een C4 belet volgens mij niet dat elders gaat werken. De C4 is er om uw dossier werkloosheid in orde te maken. Als u ontslagen werd zonder het uitdoen van een opzegperiode, zou ik zeggen begin zo snel mogelijk elders te werken. In geval van sluiting en onmiddellijk nieuw werk vinden, ontslaat de oude werkgever niet van zijn verplichtingen.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

KRISTELKIKI
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2019 16:13

Probleem is dat ik total niet weet wanneer die C4 documenten gaan opgestuurd geraken omdat niet bij HR bereikbaar is...Ik heb een jobopportuniteit aangeboden gekregen en kan snel aan de slag. Dus zonder C4 kan ik een engagement aannemen bij een andere werkgever.

Reclame

Mathieu Rutten

#4 , 09 apr 2019 16:17

Beste,

werd u ontslagen of bent u nog steeds bij deze werkgever in dienst?
Werd uw bedrijf ook gesloten? Met andere woorden is het voor u onmogelijk om uw werk uit te oefenen?

Schrijf u alleszins in als werkzoekende.

Ik raad u alleszins aan om dringend contact op te nemen met uw vakbond of HVW indien u niet bent aangesloten bij een vakbond. Zij zullen u hierin begeleiden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”