Week werkloos tussen 2 jobs in

Davide
Topic Starter
Berichten: 2

Week werkloos tussen 2 jobs in

#1 , 02 apr 2019 15:43

Hallo iedereen,

Ik heb mijn ontslag gekregen bij werkgever A en de opzegtermijn zit er binnenkort op.
Met een werkloos weekje ertussen ga ik dan wel al bij mijn volgende werkgever starten.

Heeft die "tussenweek" veel invloed op dingen zoals verlof of iets anders?
Mij lijkt het dat ik dan gewoon naar volgend jaar toe één verlofdag ofzo inlever, maar dat het voor de rest niet erg veel uitmaakt.

Ik ben wel van plan om me in te schrijven bij de VDAB voor die week. Maar wat werkloosheidsuitkering aanvragen betreft, weet ik niet of dat veel zin heeft. Ik ben ook zelfstandige in bijberoep, dus het lijkt me vrij zinloos om uitkeringen aan te vragen voor dat handjevol dagen: als er wordt gekeken naar mijn extra inkomen zal dat op het einde van het verhaal wellicht toch te hoog zijn om de uitkeringen te mogen houden. Dan bespaar ik mij liever de administratieve moeite. Tenzij ik mis ben?

Een beetje onnozel dat ik ineens met zo'n rare week zit door de omstandigheden (later stoppen bij de ene job of vroeger starten bij de andere job waren geen opties). Al zal ik er natuurlijk wel van genieten. :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2019 15:50

Voor je vakantie dagen is het volgende

Meer of gelijk dan 231 dagen gewerkt = 20 dagen
221 dagen --- 230 dagen gewerkt = 19 dagen

Dus veel verschil zal er niet op zitten deze 5 dagen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”