Terugbrengen bedrijfswagen laatste werkdag

Glennroelie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Terugbrengen bedrijfswagen laatste werkdag

#1 , 27 mar 2019 09:22

Vrijdag is mijn laatste werkdag bij mijn werkgever en moet ik mijn bedrijfswagen binnenbrengen.
Mijn baas vraagt mij echter deze wagen binnen te brengen bij het leasingsbedrijfs in Brussel.
Aangezien Brussel 2u rijden is en ik dan nog vervoer terug moet regelen sta ik hier niet voor te springen.
Kan hij mij verplichten deze wagen bij de leasingsmaatschappij binnen te brengen? Of is het voldoende dat ik deze op het bedrijfsterrein van mijn werkgever achterlaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 27 mar 2019 09:23

Waar hebt u uw bedrijfswagen verkregen?
Bij dat bedrijf, op uw werk, bij een dealer, ... ?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 27 mar 2019 10:47

Rij maar (tijdens de werkuren) naar Brussel zodat je een afgetekend teruggavedocument hebt en niet mogelijks moet opdraaien voor schade door anderen veroorzaakt. Terugkeren doe je per trein.

Reclame

Glennroelie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mar 2019 12:26

Waar hebt u uw bedrijfswagen verkregen?
Bij dat bedrijf, op uw werk, bij een dealer, ... ?
Ik heb de bedrijfswagen gekregen op het werk zelf. Zou dit een verschil maken?

Glennroelie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 mar 2019 12:28

Rij maar (tijdens de werkuren) naar Brussel zodat je een afgetekend teruggavedocument hebt en niet mogelijks moet opdraaien voor schade door anderen veroorzaakt. Terugkeren doe je per trein.
De wagen was initieel van een collega die er enkele jaren mee heeft gereden. Toen ik deze overnam van haar heb ik geen document moeten ondertekenen om de 'huidige staat' vast te stellen. Is dit een probleem denk je?

monty_burns_007
Berichten: 46

#6 , 30 mar 2019 09:42

Ik zou de wagen overhandigen bij uw werkgever zelf. En daar laten aftekenen voor ontvangst in goede staat. U heeft niks te maken met de leasefirma. (u heeft daar de wagen trouwens zelf niet gaan afhalen, maar uw vorige collega)
Uw werkgever heeft een contract met de leasing, niet U. Als er dan al toch moet getekend worden bij ophalen van de leasewagen, is dit gebeurd door de vorige bestuurder (die hem ook achterliet bij uw werkgever).
Als U de wagen aflevert bij de leasing zullen die met de loep de ganse wagen inspecteren en komt bv. verborgen schade van de eerste bestuurder ook op uw "rekening".
Gewoon zelf document maken en laten aftekenen door werkgever bij ontvangst wagen & sleutels. (best in bijzijn getuigen, bv. paar collega's)

Als U zelf nooit 1 blad hebt moeten aftekenen voor ontvangst van de wagen (of een toestand bepaling), zou ik de wagen & sleutels afgeven bij uw werkgever en erbij vermelden dat bv. de werkgever bv. weigerde een teruggave blad te ondertekenen en/of de wachten te controleren en u de wagen alsnog achterlaat.

Slimmer was geweest dat U zelf de een toestand vaststelling liet gebeuren toen U zelf de wagen kreeg (zeker als deze al gebruikt was door een andere collega's). In dat geval kon U nu zonder problemen idd de wagen best afgeven bij de leasing die U zo wie zo een afgifte document bezorgd.
Als ik in de garage een vervangwagen tijdelijk krijg, wandel ik vooraf ook kort rond de wagen met de verhuurder om bestaande schade vooraf vast te leggen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”