Betaling voorschot van loon na ontslag

Amber05
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Betaling voorschot van loon na ontslag

#1 , 22 mar 2019 17:41

Wij hebben het volgende probleem. Mijn man heb zelf ontslag genomen, en heeft zoals de wetgeving het aangeeft zijn opzegperiode keurig volbracht. Sinds begin van de maand werkt hij bij een andere werkgever. Nu constateer ik dat zijn vorige werkgever een voorschot heeft uitbetaald voor de volgende maand, blijkbaar werd hij nog niet van de loonlijst geschrapt. Hoe pak ik het beste aan? Ik veronderstel dat dit voorschot zal terugbetaald moeten worden. Wat zegt de wetgeving hierover?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2019 18:01

zou even afwachten wellicht volgt er nog een loonbriefje en dan kan je eigenlijk pas reageren want zou nog een omrekening van overuren ofzo kunnen zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mar 2019 19:25

Als je iets ontvangt waar je geen recht opgeeft zal je dit zeker moeten terug geven.
Ik zou je oude werkgever toch hiervan op de hoogte brengen want uitkomen doet het zeker .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”