Attesten na ontslag

VBA
Topic Starter
Berichten: 44

Attesten na ontslag

#1 , 21 mar 2019 08:16

Dag iedereen

mijn man heeft zijn ontslag gegeven op zijn vorig werk ergens in januari. Zijn opzeg liep enkele weken geleden af en hij is nu sinds vorige week maandag aan het werk bij zijn nieuwe werkgever.

Echter heeft hij nog geen attesten van zijn vorige werkgever ontvangen: tewerkstellingsattest, vakantieattest, ... en ook zijn loon van de gewerkte dagen in maart heeft hij nog niet gekregen, alsook zijn vakantiegeld nog niet.

Ik vroeg me af wat de termijn is waarbinnen de attesten moeten geleverd worden en het vakantiegeld+loon moet gestort worden.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2019 08:20

Beste,

Het overgrote deel van de werkgevers werkt met een sociaal secretariaat. De afwerking zal gebeuren op het einde van maand. Werkte u man als bediende of als arbeider? Indien arbeider kunt u online al een vakantieattest aanvragen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2019 08:33

Normaal moet het op de dag dat je het werk verlaat uitbetaald worden !

Maar de sociale secretariaten zitten nu niet te wachten tegen er één ontslagen word.

en daarom zal uiterlijk op de eerste normale betaaldag na de beëindiging van je overeenkomst die worden uitgevoerd.
Deze zal je dus ontvangen met de afrekening van maart.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”