Verhuis werk

Glenn0719
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verhuis werk

#1 , 13 mar 2019 17:00

Hallo,
Binnen een paar maanden verhuist mijn werk en zou het voor mijn gezinssituatie niet haalbaar zijn voor mij om mee te verhuizen.
Nu zouden ze op 94 werknemers gekomen zijn die in het sociaalplan komen en val ik er naast. Ze hadden bevestigd dat wanneer men 35 km extra zou doen je in aanmerking voor sociaalplan komt.
Nu voor mij een probleem want:
ik zou nu volgens berekeningen via google maps door personeelsdient 42km tot mijn huidig werk doen terwijl men op google maps nu op 39.1km uitkomt en de nieuwe werkplaats 74km zou zijn dus volgens personeelsdienst doe ik 42km en kom ik niet aan 35km. Nu is het voorstel van de directie dat ik zou moeten blijven werken tot ze verhuizen en dan mijn opzeg van 6maanden uitbetaald krijg en niet moet presteren. Op ontslagbrief komt dat ik niet in sociaalplan kon maar toch teveel km moet doen enz ? Dit alles zou ik krijgen als ik mijn bescherming van syndicaat laat vallen omdat ik op de lijst gestaan heb maar niet verkozen.
Nu bij deze: wat zijn mijn opties? Is het normaal dat de directie mij verplicht om bescherming te laten vallen?
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 14 mar 2019 08:58

1. zelfs met 39.1km kom je niet aan 35km. 74 - 39.1 = 34.9
2. Ze verplichten je niet. Dat het deel uitmaakt van hun voorstel lijkt me logisch, aangezien hun voorstel inhoudt dat jij ontslagen wordt (en niet zelf ontslag neemt)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”