pesten door bazin

miss89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pesten door bazin

#1 , 07 mar 2019 13:21

Hallo,

Ik en sinds januari tewerkgesteld bij een firma. 1ste contract van 4x3 maand contracten (loopt af 6 april) Ik deed de job heel graag tot er zich problemen begonnen te vormen.
de vacature was werken op
Maandag : 7.30-14.30
Dinsdag : 7.30-14.30
Woensdag : 7.30-15.00 (die nu 16.00 geworden is)
Donderdag 7.30-14.30
Vrijdag : 7.30-14.00

ik heb voor deze job gekozen om meer voor mijn dochtertje te kunnen zorgen daar mijn man zelfstandig is en dus geen 9to5 uren doet..
Het begon met een collega die mij de les ging spellen over het feit dat ik nooit op zaterdag werk. als ik zeg dat dit niet de afsprak was en dat dit ook niet haalbaar was voor mij daar ik geen opvang heb voor mijn dochtertje dan krijg ik de reactie van als je voor ... werkt moet je weten dat at soms kan veranderen.

toen ik het doorgaf aan een collega wist die mij te zeggen dat hij/zij dat de bazin zelf heeft horen zeggen tegen die collega om dit door te steken aan mij.
ik ben momenteel in behandeling voor migraine en ben op een dag vroeger naar huis moeten gaan. Geen probleem gehad.. 3 weken later heb ik de buikgriep te pakken. ik ben de maandag gaan werken doodziek maar de dinsdag raakte ik echt mijn bed niet uit.

Ik kreeg de woensdag een bericht of ik donderdag terug kwam.. (alles verloopt via een messenger groep) ik antwoord ja ik kom terug. We waren toen de 27st en mijn voorschot stond er nog steeds niet op, dus ik stuur een berichtje naar mijn bazin dat ik gezien had dat dit er nog steeds niet op stond. Toen kreeg ik de volle laag... dat dit een bewijs was dat ik niet echt ziek was (terwijl ik effectief doodziek in bed gelegen heb) en dat ik maar mijn papier van overeenkomst moest komen tekenen.. daarna volgden een hele reeks foto's van mijn werk die ik (plots) niet meer goed gedaan heb.. terwijl er nooit eerder klachten waren... na een stilte en kreeg ik het bericht : kom je morgen terug werken ? Verleng je je ziekte? Oke dan zet ik je niet op de planning morgen. en dit alles voor ik kon antwoorden..

Mijn bazin is een hele mondige en daar kan ik niet tegenop. Ook ben ik niet de eerste waar dit mee gebeurt.. Ze is gekend bij acv en abvv... maar kunnen er niets tegen doen omdat ze blijkbaar niets misdoet. afspraak was ook 13.50/uur en 35uren.. ik heb eerste loonfiche ontvangen en daar staat 13.1735/uur en kom ik op nog geen 32uur per week...

Nu ben ik ziek thuis gezet van dokter en in die week heel intensief op zoek naar werk.. maar nog niets gevonden.
Ik zou wel kunnen beginnen maar de ene job is IBO ( voorwaarde dat je u vorige job niet hebt opgezegd) en andere jobs zijn 20uren jobs of nog minder.. en daar ik zelf zou weggaan heb ik geen recht op bijkomende uitkering...

ik voel mij nual schuldig dat ik (ziek) thuis zit terwijl ik eigenlijk perfect kan werken.. maar het mentaal niet aankan om nog voor haar te werken.

Kan iemand mij aub dringend helpen wat ik nog kan doen zodat ze mij eventueel zelf ontslaat of ik kan weggaan en toch kan werken via ibo of parttime met opleg..

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mar 2019 15:21

IBO kan niet !

Voor parttime kan je dit best vragen aan je vakbond, zij kunnen je dit 100% juist uitleggen .
En pas op werken met uren die u het best past ligt niet voor het rapen !
We weten natuurlijk niet in welke sector je werkt, en wat je van beroep bent .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”