Overname bedrijf. Wat nu?

Sporterke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Overname bedrijf. Wat nu?

#1 , 05 mar 2019 16:14

Het bedrijf van mijn man wordt binnenkort overgenomen door een ander bedrijf met hoofdzetel - zo'n groot uur verwijderd van de huidige plaats.
Mijn man werkt er reeds 28 jaar als chauffeur. Deze morgen had hij een gesprek met de nieuwe verantwoordelijke voor de logistiek en deze deed het voorstel om met de vrachtwagen bij huidig bedrijf te vertrekken om dan 1u en 15 minuten later (zonder file en andere) op het distributiecentrum te beginnen. Daar beginnen zijn uren ook pas te lopen. Nu ziet mijn man dit niet echt meer zitten om elke dag zo'n 3 uur onbetaald rond te rijden met een vrachtwagen.
Hij heeft dit ook aan de verantwoordelijke gezegd en deze zou het nog eens bekijken. Wat zijn de gevolgen voor mijn man als hij zelf ontslag neemt? Hoe kan hij zijn werkgever overtuigen om hem z'n ontslag te geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2019 16:24

Als je man zijn ontslag geeft kan hij de eerste maanden niet stempelen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sporterke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2019 19:03

Dus eigenlijk word je als trouwe werknemer gestraft.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2019 13:48

Nu ziet mijn man dit niet echt meer zitten om elke dag zo'n 3 uur onbetaald rond te rijden met een vrachtwagen.
ben daar nog niet zo zeker van dat dit onbetaald is, indien uw man niks ondertekend dan is het nog altijd de huidige werkplaats waar uw man zijn uren beginnen te lopen.

neem contact op met je vakbond
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”