Moederschaprust en einde contract van bepaalde duur

PaulaLena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Moederschaprust en einde contract van bepaalde duur

#1 , 05 mar 2019 14:29

Beste forumleden,

ik werk al iets meer dan 4 jaar voor mij huidige werkgever, op een bepaald project. Dit project hangt af van een subsidiërende overheid. Halverwege november ten laatste zullen we te horen krijgen of er nog subsidies zijn. Zoja, dan doen we gewoon verder voor een aantal jaar. Zoneen, dan heb ik vanaf 01/01/2020 geen job meer.

Ik heb hier enkele vragen bij;

- wanneer begint mijn opzegperiode te lopen? Zodra de werkgever nieuws heeft van de subsidies, of vanaf 01/01/2020?
- wat als ik tijdens deze opzegperiode in moederschapsrust zou gaan? Ontvang ik dan mijn opzegvergoeding én mijn betalingen van moederschapsrust door de mutualiteit? Ik veronderstel van niet... En wordt mijn opzegperiode dan verlengd met deze periode van moederschapsrust?
- wat als ik tijdens mijn lopende opzegperiode al nieuw werk vind? Bijvoorbeeld tijdens de maand januari 2020 ben ik eigenlijk nog in opzeg bij mijn oude werkgever maar ik heb al een nieuwe gevonden? Verlies ik dan mijn opzegvergoeding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mar 2019 14:41

U heeft aan dat het van bepaalde duur is, dan is er geen vooropzeg .

Of is dit een Arbeidsovereenkomst voor een duidelijk omschreven werk ?

of voor onbepaalde duur ?
Wat staat er in je werkovereenkomsten .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

PaulaLena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2019 15:14

Er staat 'voor de duur van het project'. Dit contract werd gestart in augustus 2014.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2019 15:16

Dan zal er geen vooropzeg zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

PaulaLena
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mar 2019 15:21

Ik was in de veronderstelling dat mijn contract juridisch eigenlijk gezien moet worden als een contract van onbepaalde duur omdat de duur ondertussen al langer dan 2 jaar is?

Dus volgens u, als men weet halverwege november dat er geen subsidies meer zijn, val ik vanaf 01/01/2020 zonder loon en zal ik moeten gaan doppen tot ik ander werk vind?

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”