update;
vandaag PV ontvangen (opgesteld op 25/4/2022, verzonden op 6/5/2022) omdat ik door het rood ben gereden om tot aan de plaats van het ongeval te geraken.
PV is opgesteld op basis van mijn dashcambeelden en zonder mij te verhoren
volgens de mail die de betroffen agente mij stuurde op 17/4/2022 had ik nog tijd tot 24/06/2021 (ik vermoed 24/06/2022) om te antwoorden op een aantal vragen, inclusief de reden waarom ik door het rood ben gereden.
zij haalt ook aan omdat ik de aanrijding zelf niet heb zien gebeuren, ik met als achtergrond van ambulancier geen hulp zou zijn mogen gaan verlenen omdat er al omstaanders waren (die er letterlijk bijstonden en er naar keken)
buiten het feit dat het PV geen bijzondere bewijswaarde meer heeft, dit is toch niet meer de normale gang van zaken?
edit:
artikel 5 en artikel 61.1.1 worden weerhouden tegen mij
verklaring van de agente stel ik mij vragen bij, ik zou andere in gevaar hebben gebracht en mogelijks een ander ongeval veroorzaakt kunnen hebben
lijkt mij raar, dashcambeelden zijn duidelijk, geen tegenliggers, kruispunt is geblokkeerd, nergens beweging van een ander voertuig of zwakke weggebruiker . . .