Contractontbinding tijdens ziekte

Mmn1234
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contractontbinding tijdens ziekte

#1 , 17 apr 2025 14:58

Ik had een vraag het uitzendbureau waar ik bijna 10 jaar voor heb gewerkt wil me ontslaan terwijl ik ziek ben. Het uitzicht over hoe lang ik nog ziek ben is ongeveer 1.5 jaar. hoeveel maand salarissen zou ik er extra uit kunnen halen Wat een beetje redelijk is.

eylis

#2 , 17 apr 2025 18:19

Bij een uitzendkantoor werkt u met interimcontracten. Strikt genomen is dat geen contract van onbeperkte duur. U wordt dus niet ontslagen, want elk contract is eindig. Het kantoor biedt u geen nieuw contract aan. Vervelend voor u, maar dat mag. U had ook een vast contract kunnen aanvaarden bij een bedrijf. Dan geldt wel de opzegwetgeving.

peperkoek

#3 , 19 apr 2025 21:39

Hallo,

Dan moet je de procedure voor dringende reden volgen:
https://werk.belgie.be/nl/themas/arbeid ... chappelijk

Of, eens het gesprek proberen aangaan en een onderling akkoord opmaken?

Reclame

puttemanp

#4 , 19 apr 2025 22:36

Hallo,

Dan moet je de procedure voor dringende reden volgen:
Het gaat over interim contracten. Per definitie hebben die een begin en einddatum. Er is dus geen sprake van ontslag.

P.

B.Debuck
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 mei 2025 16:24

Ik interpreteer het bericht van OP dat hij tewerkgesteld is bij een interimkantoor en niet dat hij bij een externe werkgever met interimcontracten werkt. Aan OP om te verduidelijken.

puttemanp

#6 , 06 mei 2025 21:19

Ik interpreteer het bericht van OP dat hij tewerkgesteld is bij een interimkantoor en niet dat hij bij een externe werkgever met interimcontracten werkt. Aan OP om te verduidelijken.
Uit de toon van OP lijd ik af dat die onderste uit de kan wil, en ´een beetje redelijk’. Opportunisme?

P.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”