Hoe kan ik het contract eenzijdig verbroken hebben? Ik heb nooit gezegd dat ik mijn ontslag wil. Ook al zou ik dat gezegd hebben volgens mij is een mondeling woord niets waard. Als ik mijn ontslag effectief wou dan was ik ook tot daar gereden om mijn ontslag te tekenen. Dit is niet gebeurd. Zij hebben een brief gestuurd waarin staat dat ZIJ de overenkomst verbreken.
Dat zeg ik toch niet. U zegt dat u uw wil hebt uitgedrukt daar niet langer te willen werken.
"Waarop zei zeiden wil je uw ontslag dan. Ik zei maakt niet uit voor mij want zie het niet meer zitten."
Ik zeg net dat de werkgever daar geen argument heeft om dat als reden te geven om u niet kennelijk onredelijk te ontslaan.
Echter wettelijk gezien is het wel mogelijk mondeling je ontslag aan te kondigen. Als de ontslagbrief stelt dat je werkgever je ontslaat moet hij wel zelf bewijs leveren voor redenen van het ontslag. Dan is u wilsverklaring geen geldig argument.
Waar staat dit?
Een werkgever kan op ieder moment een werknemer ontslaan. Al dan niet om dringende reden, al dan niet met verbrekingsvergoeding.
Er is NERGENS bepaald dat een werknemer een week voor het ontslag op de hoogte moet gebracht worden.
Alles is in context van een kennelijk onredelijk ontslag. Uiteraard kan een werkgever gelijk wanneer overgaan tot een ontslag.
Deze werkgever moet wel aantonen dat hij Mike niet kennelijk onredelijk heeft ontslagen. Anders moet hij inderdaad 6 maand loon betalen als Mike die e-mail heeft met de kennisgeving van het geboorteverlof.