Werkgever zegt aangetekende ontslagbrief niet ontvangen te hebben

zorpal
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Werkgever zegt aangetekende ontslagbrief niet ontvangen te hebben

#1 , 21 aug 2023 12:10

Beste,

Ik heb inmiddels een nieuw contract getekend en dit +-9 weken voor aanvang van het nieuwe contract laten weten aan mijn huidige werkgever (6 weken opzegtermijn).
Na enkele malen over en weer mailen (altijd een paar dagen tussen) over de inhoud van de brief (einddatum, aanvang opzeg,...) ging deze vorige week op de post via aangetekende zending en werd deze vrijdag ontvangen zoals te zien in de track & trace.

Mijn werkgever laat me vandaag echter weten dat ze deze nog steeds niet ontvangen hebben, en vraagt om mijn opzeg nu een week later te laten beginnen. Aangezien het kantoor gevestigd is in een gebouw met meerdere bedrijven die dezelfde receptie delen, wil ik nog geloven dat de schuld bij de receptioniste ligt en niet bij mijn werkgever.

Moet ik hier op in gaan, en zijn er gevolgen voor mij als ik 5 ipv 6 weken opzeg doe?

Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 21 aug 2023 12:23

Was die AS met een Antwoord / Reponse kaart?
Is buiten de AS ook een gewone brief gestuurd met vermelding brief wordt gestuurd AS en met gewone brief (verwijzen naar elkaar?
Hebt u een exemplaar want normaliter wordt een AS ook naar eigen adres verzonden of op zijn minst opgesteld in aantal exemplaren als er partijen zijn genaamd en gedagtekend met vermelding aangetekend.
Dat exemplaar hebt u toch.
Als AS niet naar u terugkomt wil dat zeggen dat de brief is aangekomen en aangenomen.

zorpal
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2023 12:43

AS was met antwoordkaart en track en trace (staat op afgeleverd aan huis). Enkele brief maar ook via mail en in de mail bevestigd dat het AS onderweg was.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 21 aug 2023 12:56

Dan krijgt u de antwoord kaart toch terug?

zorpal
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 aug 2023 13:18

Klopt,

Maar het gaat er hier over dat de werkgever zegt dat ze de brief niet hebben ontvangen wat mogelijk is aangezien de post door de gezamelijke receptioniste in onvangst wordt genomen (is niet de eerste keer dat ze post kwijtraakt).

Ik zou graag willen weten of ik gehoor moet geven aan de vraag van mijn werkgever om nogmaals een aangetekende zending te sturen met aangepaste opzegtermijn.

Franciscus
Berichten: 38739

#6 , 21 aug 2023 13:29

Volgens mij niet ..u stuurt een kopie van uw originele brief op nogmaals per AS ter info en voor de goede orde en beleefdheid. Aan de originele vertrek dat kan er dus niets veranderd worden
Dat de werkgever 'zegt' niet ontvangen te hebben ...U hebt antwoord / reponse kaart dat hij wel afgeleverd is.
Hoe dat bij Werkgever geregeld is is die zijn zaak niet de uwe.
U hebt zich aan de wettelijke regels gehouden. Werkgever moet dat ook maar doen.

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 aug 2023 13:35

Vraag : werkt u momenteel nog op het bedrijf ?
U kent de werkwijze van die receptioniste, waarom haar niet eens een bezoekje brengen en haar vragen om de overige aldaar gevestigde bedrijven te contacteren of ze per vergissing geen aangetekend schrijven hebben ontvangen bestemd voor uw werkgever.

Andere mogelijkheid is een kopie van uw aangetekend schrijven voorleggen aan uw werkgever en laten aftekenen voor ontvangst.

Probleem is toch makkelijk op te lossen.

Volg ook # 6 Franciscus

Franciscus
Berichten: 38739

#8 , 21 aug 2023 13:43

En verwittig al zeker uw vakbond

zorpal
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 21 aug 2023 14:05

ik werk er momenteel nog, heb ook al doorgegeven om de receptioniste hierop aan te spreken.
Ik ben niet aangesloten bij een vakbond

LeenW
Berichten: 12957

#10 , 21 aug 2023 15:25

Het is niet uw probleem dat het bedrijf zijn post kwijtspeelt. U hebt bewijs van ontvangst, dat moet voldoende zijn.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”